Edith Backlund i lurarna.
Hon har en underbar klang i rösten.
Hon är förmodligen en av de sötaste människorna jag träffat också.
Men.

Jag är äcklad (och lite förbannad) över det faktum att O hänger med HE.
HE är den drygaste, falskaste och bichigaste människan jag någonsin träffat.
Jag blir äcklad så fort jag tänker på henne.
Förlåt.

Dagen har varit bra, provet gick nog inte helt åt helvete och att stå i butiken gick också bra.
Det var riktigt skönt där idag, lagom med människor hela tiden.
Det har även lyssnats in en massa nya skivor idag, alla de där jag inte har hunnit fören nu.
Bland annat har det lyssnats på;
-Markus Krunegård/Markusevangeliet - riktigt härlig skiva.
-Johnossi/All They Ever Wanted - diggar fortfarande detta band, härligt sound.
-Niccokick/The Good Times We Shared, Were They So Bad? - jag har alltid älskat niccokick och kommer nog alltid att göra det. jag skulle nästan vilja säga genialt.

Det har även smugit in lite äldre grejer som Christian Kjellvander, Miss Li och Lykke Li och så.
Härligt även där.

Duschen kallar - sängen även så.
(och Torbjörn Flygt's Underdog. Riktigt härlig bok.)
Puss på er.

Det jobbiga är att M aldrig är här när jag behöver honom.
Hans försök till tröst är att han snart är hemma.
Men han åker ju sen igen.
Och jag känner inte att jag behöver honom så mycket de dagarna han är hemma,
kanske för att jag hela tiden försöker vara så perfekt och låta honom ha sitt liv då.
Det värsta är att jag vet att jag snart ger upp.
Det är så mycket lättare med någon i närheten.
Och jag vet ju att det kommer gå åt helvete - kanske för att jag inte tror på någonting i längden
och jag vet ju att om jag gör så att det går åt helvete så kommer jag bara ångra mig sen.

Ta mig bort, ge mig några glas för mycket och låt mig få gråta ut allt en stund.
Och låt mig få göra dumma grejer som jag kan glömma sen.
Bara så att jag slipper.




De som åker till landet på somrarna.
Står där med ett glas vin och lyssnar på Ulf Lundell
och känner sig fria.
För det finns ju ingen telefon eller något sådant som stör, ni vet.
Ja fy fan.
Sen när de kommer hem från semstern så sitter de där och pratar om att de vill tillbaka till landet, tillbaka till friheten.
ni fattar.

"ledig" idag.
skulle vara i skolan vid ett för samtal.
det gick väl rätt bra, blev inte brutalt avrättad som jag trodde.

På tunnelbanan på väg dit,
en pojke som lekte blåsfisk mot en fönsterkanten.
det hela är äckligt på två sätt, för det första för honom själv, allt äckligt som finns där som hamnar i munnen på grabben.
Andra sättet; jag vill inte direkt sitta och nudda det där stället sen.
tänk vad äcklig han måste vara i munnen.
barn stoppar ju saker i munnen hur som helst.
ja, ni förstår antar jag.

jag skulle vilja påstå att världen är rätt död idag.
men vi pratar med O och det kanske ska göras något.
jag vill göra något.

träffade E igår, vi delade iakttagelser om svenska folket.
bland annat den om när svenska folket ska åka utomlands,
det är alltid till Rhodos, Kreta eller Mallis - och det faktum att de alltid säger mallis.
det är nästan så att man blir lite äcklad över att folk är så rädda för förändring, åka till samma ställe, bo på samma hotell.
fast det finns de som är värre, de som tar med sig egen mat. de som, trots att de är i ett annat land, ska äta svensk mat.

jag har inga ord alltså.

men ja.
vi återkommer.

idag spelas
"just can't get enough"/depeche mode och
"tonight i have to leave it"/shout out louds
för fulla muggar, ny hårfärg har det blivit och en daniel ray väska har inhandlats.
jag är helnöjd med dagen i stort, men så kommer vi till kvällen, jag har stor lust att hitta på något.
kanske dra sig ner på byn och träffa folk.
vi ska höra oss för.

nya bloggen.
är inte helt färdig med designen, men det är på g.
säg vad ni tycker.


och ja.
jag brukar ofta sitta och analysera svenska folket, det roliga är att jag inte vet om ens mina vänner känner till detta, men det är så i alla fall.
i förra veckan kom jag på något nytt.
det svenska folket är sådant att de laddar ner/köper skivor med alcazar som de sitter och lyssnar på på fredagskvällen och så känner de att de är hippa, de är fräscha, de med i svängarna.
ja, ni förstår.

fler iakttagelser kommer någon annan gång.

kan även berätta om folk jag beundrar;
två människor är i alla fall lars winnerbäck och marcus birro.
deras förmåga att sätta ord på saker är helt fantastisk.