jag rekommenderar deportees senaste skiva starkt. det finns så mycket som vill ut, men det får räcka med det här;

I will build up what my hands tore down/I will make you proud this time around/
just give me some time I'll prove I'm right/this time I won't flee, this time I'll fight


m kom tydligen hem idag, jag har trott att det skulle vara imorgon eller på torsdag.
men ja. så jag tänkte att det var väl bara att börja vänta och se om han skulle höra av sig.
jag har tänkt på det i tre veckor nu. fast jag har mest tänkt att han nog inte kommer att göra det.
iallafall. för ett tag sen så fick jag det där smset jag har väntat på, så imorgon så ska jag nog träffa honom.

imorgon börjar också min praktik i skolan. det kommer nog bli härligt.
jag ska kolla färdigt på christine, sen ska jag duscha, även fast att man egentligen inte ska göra det sent på kvällen, men just nu orkar jag inte bry mig om det.
på torsdag är det mys i skolan och på fredag blir det lite drickande med fina flickorna. mina hjärtegryn.
purr

allt har löst sig med praktik, ska vara i skolan och köra där, så jag har gjort fyra veckors planering idag. det gick rätt bra faktiskt, har lite smågrejer att lägga till bara, sen är det färdigt.
men men.
måste sova nu, moderkakan blev helt plötsligt sur, så jag är osäker på om jag får skjuts till jobbet imorgon, så det blir att gå upp tidigt och göra sig klar för att ta tåget helt enkelt. inte så jävla party.
men man vet inte, hon kan ändra sig - det jobbiga är att jag måste gå samma tid som hon brukar ställa klockan i så fall, så det kommer bli lite knepigt att veta.
men jag orkar verkligen inte mer nu. jag är alldeles för trött och jag vill verkligen inte jobba. blää.
jävla skitliv helt enkelt.
det enda som har varit bra de här dagarna är shortsen för 50:-, den snygga svarta toppen, de nya markus krunegård skivorna och fyndet idag, le sport skivan som jag gav 25:- för.
det enda som får en att må bra är kläder, skor och skivor.
purr.

idag började praktiekn, men jag har ingen plats, har ringt runt med fått nej överallt. så ja, allt känns som ett totalt jävla mörker. jävla skitliv.
så imorgon blir det att åka till skolan och få en utskällning av min lärare - eller ja, jag antar att jag får det, men man kan aldrig veta säkert med henne. ska också träffa A en stund. det blir fint.
men nu lyssnas det på finaste paper cuts, texten är något av det vackraste som har skrivits.

"Tystnaden i rummet igen
inget blod bara hud
en sten bland stenar
bara ljudet av inget ljud

om du kommer tillbaka
skall jag fånga dig i ett fjärilsnät
av vackra ord
som ett litet barn fångar snöflingor
med tungan…

jag gjorde allting för att bryta ytan
men vågade aldrig läsa vad du skrev
jag är så rädd om mina händer
jag skar mig på ditt brev…

jag vill aldrig vakna
när mina fingrar är fjädrar längs din kropp
jag vill aldrig vakna
när jag tyder din handstil mot min ryggrad
och med min tunga längs din hals
skall jag berätta hur mycket jag behöver dig
hundratusentals ögonblick varje sekund
jag gjorde allting för att bryta ytan
men vågade aldrig läsa vad du skrev
jag är så rädd om mina händer
jag skar mig på ditt brev…

jag skriver fem stjärnor på himlen
en handfull pärlor kastade för ett svin
när jag förstår att du bara var ett ansikte
ett namn jag tog för en kärlek som redan fanns
för dina ögon är bländverk
dina ögon är lögner
- and the strangest twist upon your lips -
jag vill aldrig vakna så här igen…

men om vinden vill så låt den blåsa
låt den ge mig vad jag tål

jag trodde du skulle förstå
men jag är nu ett då…

om vinden vill så låt den blåsa
låt den ge mig vad jag tål…

jag är nu ett då…"


nu ska jag fortsätta med matlagningen, det blir tonfiskröra, grönsaker och pitabröd. gott.
och ja, fortsätta ha ångest över praktiken.
och så måste jag hitta en bra munspelsbok - jag har ju börjat spela det nu. det är ju bara för coolt det där instrumentet.
men men. jag hoppas att fina flickorna loggar in på msn sen så att jag får berätta om O's sjuka sms imorse. helt galet.
purr