min helg var fin. väldigt fin.
&nu kan jag verkligen inte sluta tänka på honom.
det var någon i hans blick, jag kan inte förklara det, men det fanns något där. och jag kände mig vacker när han tittade på mig.
hans andetag. hans hjärtslag så nära. värmen från hans kropp.
att få klia honom i håret tills han somnar in. hans armar om min kropp.
jag vill skriva tusentals serenader och sjunga dem till honom utanför hans fönster.
kyssarna längs mina armar som ger miljoner välbehagsrysningar
våra hjärtslag ihop
som musiken han gör på morgonen och jag som älskar hans ryggtavla i smyg.

det gör så ont inombords att jag inte vet vart jag ska ta vägen

vi firar hundra inlägg nu och det görs med pompa och ståt.
nej, inte riktigt kanske.
det firas med att lyssna på Various Artists – Guilt By Association (Digital-Only Bonus Version) den fina skivan med lite guilty pleasure låtar helt enkelt och lite inombords fight om hurvida jag är lycklig eller lätt melankolisk. stor skillnad mellan känslorna här, och jag tror att det är det som är grejen, att just för att det är så långt mellan alla känslor så kan jag inte bestämma vad jag känner mest av.

vi kan ta lyckobiten;
- jag har idag köpt de där finfina jeansshortsen jag har gått och suktat efter ett tag, från h&m, boyfriendstyle. älskar dem så jag tror att jag spricker. ♥
- jag har också inhandlat de där Dr. Martensskorna jag har tänkt köpa i sex års tid eller så, och de är ju för jävla fina att kolla på. de som heter cherry. mitt hjärta kör några små lyckovarv när jag ser dem ♥
- hade utvecklingssamtal idag och fick veta att jag med största sannolikhet får mvg i alla praktiska ämnen. det vore något av det finaste som kan hända ♥
- jag har fått min studentmössa! ♥♥ (och ett extra hjärta för att det visade sig att min mössa hade en så otroligt onödig grej som en kondomficka, är det inte för fint va? ♥)
- och jag har äntligen bokat tid för synundersökning, vilket kommer att ske imorgon, så snart kanske jag ser som en normal människa igen ♥
- och om ni undrar hur jag har råd att lägga ner alla dessa pengar så är det för att jag fick min semesterersättning från coop idag. plus lönen från nya jobbet. sweet
- tubafesten i fredags ♥
- hur jag känner att allt har börjat lugna sig, alla känslor från förra årets alla intryck alltså. kbt och polen och sånt ni vet.
- mina två nya böcker

resten nu då;
- jag sover inte längre på nätterna, har inte sovit ordentligt på några månader och jag känenr nu hur jag sakta har börjat ge upp tanken på att någonsin få göra det igen.
- mitt hjärta har börjat ge upp
- jag kan inte göra något utan att börja gråta
- tankar på h äter upp mig innifrån, att han inte hör av sig, hans feghet och att han inte bara kan vara ärlig mot mig.
- tanken på att jag själv ska höra av mig och be honom vara ärlig äter också upp mig. men jag inser väl någonstans att det är vad som krävs om jag ska få ur honom ett svar.
- beslutet om att jag inte ska höra av mig just för att han inte gör det är otroligt svårt att hålla, jag vill inget annat än att bryta det, men jag vet ju att han inte kommer svara vilket sådär i förhand får mig att vilja gråta ögonen ur mig.
- faktumet att jag är alldeles för besatt av mr. h frågan. och det mest just för att han inte gör allt det där.
- jag befinner mig emotionellt i en slags glaskupa, allt är helt instängt, saker och ting kommer varken in eller ut just nu. jobbigt läge när man ska umgås med folk, jag kan inte fokusera alls på någonting annat än just det där inne.
- jag är världens sämsta brevvän sen några månader tillbaka, hur mycket jag än vill och försöker skriva så kommer det inte ut något. jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

något sånt skulle jag tro.
jag kom igår på - under min ensamma färd genom halva stan - att jag verkligen saknar de där gruppmötena på karolinskas psykiatriavdelning. det var något fint i det. jag saknar hela byggnaden. känslan.
och jag undrar hur det har gått för de andra.
jag tror att de känslorna kom just för att jag har börjat lära mig leva utan att behöva ha kontroll över allt, jag har fått in allt nu och det har som sagt lagt sig lite.
nästa vecka är det också ett år sedan jag var i polen. mitt kära polen. åh herregud. hjärtsnörp.

jag borde börja fundera på att lägga huvudet mot kudden för ännu en sömnlös natt, samtidigt känns det som sånt slöseri av tid att bara ligga och vrida sig, men vila är väl bra också antar jag.
men kan berätta att en av alla de grejer som har rört sig i huvudet den senaste tiden är "jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans", inte bara en bok skriven av anna gavalda utan också en fin mening. väldigt fin. lite hjärtsnörp där med.
jag vill verkligen att någon väntar på mig någonstans. önskar det från djupet av mitt hjärta.
jag önskade att någon återigen kunde ligga i min säng och få mig att känna lite trygghet trots känslostormarna.

nu börjar det gå lite smått åt helvete med det här inlägget känner jag, det blir alldeles för känslokladdigt tycker jag. vilket iofs är rätt om man kollar med hur jag är på insidan, men det känns onödigt att kasta ut allt såhär.
så nu gör vi så att vi kör de sista låtarna på playlisten och släcker lampan.
jag saknar E som är i göteborg. dåligt gjort att bli borta så länge som till lördag, ännu sämre att det kan bli längre än så. usch.

nej men det var nog allt som jag mäktar skriva om ikväll, det har gått för mycket utför.

kärlek

http://open.spotify.com/track/1oiNU61wmew5u1Yo4Rp8BD

jag tänker att jag egentligen borde dra på mig kattstrumpbyxorna och bege mig ut i staden, titta på folk och ta en paus från den här misären ett tag. vi får väl se hur det går med den saken, men det är ju en fin tanke.
och det vore rätt skönt att få slippa sitta och kolla facebook varannan minut och se om han har loggat in igen, för även om jag kanske funderar på det medan jag är borta så kan jag ändå inte kolla det.

hade en astrevlig fredagskväll iallafall, träffade min fina E, vi drack lite vin hemma hos henne (hennes bror bjöd), dansade till massa fin musik och drog sedan iväg till musikhögskolan för att gå på tubafest. hur underbart som helst. vi blev ju då inbjudna av valthornisten som vi konfirmerades med och även en annan kär kamrat från den tiden var med.
så vi lärde oss lite tubafakta som kunde vara bra och gick runt och pratade skit med folk, vi hittade även ett djungelrum som vi hängde i och lyssnade på klickljudet i "en värld full av liv".
när de stängde där så drog gänget till sjätte tunnan och jag begav mig hemmåt, kändes som en bra idé då jag hade varit vaken i nästan 21 timmar.

nehe.  frågan är om man ska höra om någon vill hänka på denna tur till staden, fast E är ju nere i gbg nu tyvärr, det sög ju. och Y vet jag inte. kanske ska smsa och höra... det får bli så.

så, vänta på svar, kolla fejjan några gånger till och dra på sig strumpbyxor. det borde inte vara så svårt, men det kan ju ta nån timme

kärlek


HOPPAS ATT ALLA BRUDS HADE EN FIN KVINNODAG!

idag gav jag upp allt hopp om mig själv och tänkte att "nej fan, nu lägger jag ner"
jag lever som i en glaskupa just nu, jag ser allt som händer men jag kan inte påverka något. och jag påverkas inte heller. jag bryr mig liksom inte om något längre, har ingen ork i kroppen.

vi var och köpte en mini-laptop som en lycklig människa kommer vinna i skolan imorgon, sen var vi vid slottet innan jag åkte hem, la mig i min säng, lyssnade på pills tills tårarna ville komma ut och sov.
sen vaknade jag, läste de sms jag hade fått, hörde att mamma kom hem, låg och halvslumrade tills hon ropade att maten var klar, åt, kollade på stjärnkockarna, såg mig själv i publiken och bestämde mig tillslut för att "nej fan, jag är värd mer"
så jag gjorde frappe (två tillochmed) och satte mig för att göra en ny playlist på spottan.
vårsol och sommarkänslor blev slutresultatet och den är hur fin som helst.
jag svarade även på mr. h's sms och jag gjorde det i någorlunda positiv anda, eller ja, mer än vad jag hade tänkt från början iallafall, hade jag svarat när jag fick det hade han fått ett sms med orden "eller så skiter vi bara i allt" och jag tror inte att det hade varit så bra om jag vill fortsätta den kontakten - fast det där är lite upp till honom just nu, för om han fortsätter såhär så ger jag fan upp och anammar min tidigare tanke "nej fan, jag är värd mer". vi får se vad som händer, om han vågar svara och framförallt, om han vågar göra något överhuvudtaget, mitt tålamod börjar som sagt ta slut, om han inte lägger av med den här jävla feghet så smäller det nog snart och ja, det kan sluta i att jag säger åt honom att lägga ner eller ta steget. vilket säkert är för mycket.
ni fattar grejen. jag tänker för mycket just nu.

jag ska lyssna färdigt på minnen av aprilhimlen (att skriksjunga med är ett måste), försöka få mina ögon att koppla av och tillslut kanske somna.

kärlek till alla därute som är värda så jävla mycket mer <3


för att förklara rubriken så är Φραουλα mitt favoritord på grekiska, jordgubbe på svenska.
men ja, nog om det, för det har inget med saken att göra.

var och såg alice i underlandet tidigare idag, den var fin och bra, blev dock lite förvånad eftersom jag trodde att den skulle vara dystrare än vad den var men tim burton höll det lite ljusare än han brukar göra.
nu lyssnas det på P3 Dokumentär om Catrine da Costa, jag har sen jag första gången hörde talas om fallet da Costa varit otroligt intresserad av det, det är ett helt sjukt fall och det gör ont i hjärtat att tänka på det. to bad att det har preskriberats nu. mer att läsa om fallet;
http://www.dn.se/nyheter/sverige/utredning-om-da-costa-mordet-nedlagd-1.909428

I fredags var jag ute på tyresö och hade det lite trevligt och festligt med fina människor, hemvägen var lång men jag hade sällskap av två fina gentlemän som följde mig hela vägen till porten bara för att vända och åka genom hela stan för att ta sig hem. fina grabbar det där.
I lördags följde jag med moderkakan på brudfest, var där i några timmar och drog sedan till gamla stan för att träffa Y och hennes karl, vi fikade och hade det trevligt, han hjälpte mig med mina karlproblem och sen drog vi till zinken och kollade på aladdin innan jag sprang ner till tåget, träffade moderkakan och åkte hem.
smsade också med mr. h och blev återigen irriterad över hans feghet - vilket också Y's karl blev och detta pratade vi om, han hjälper mig igenom detta svåra problem och får mig att förstå lite mer om hur det funkar. haha. nog för att det många gånger säkert är individuellt, men hans förklaringar är jävligt realistiska.
jag väntar till nästa helg och så får vi se hur det går, om vi ska ses som vi pratade om.

nehe, lovet är slut och jag måste gå upp ordentligt imorgon, så det blir att lyssna klart på den sista halvtimmen av radioprogrammet och sen sömn. eller försök till sömn.
ni fattar.

kärlek


det är så mycket som vill ut att det inte blir någonting.
men jag finns här någonstans bakom allting och andas, lever och läser och sådär.
nu är det lov hur som helst. fina grejer. det betyder att jag kan ligga nerbäddad i sängen och bara läsa och dricka te om jag vill, sånt gillar vi. men lite annat händer självklart också, jag ligger inte bara och latar mig. har faktiskt tagit steget och börjat träna också. men mer om det någon annan gång.

nu ska jag fortsätta i min bok (lyckades köpa tio böcker förra veckan. fin fint), läste ut akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad/linda skugge tidigare och nu är det när livet stannar/malin sävstam som gäller, helt underbart hemsk, det låter konstigt att säga underbart och hemskt i samma mening, men det är så. det går inte att stoppa tårarna.

så jag fortsätter läsa boken och varva klassisk musik (rondo alla turca & eine kleine nachtmusik/mozart, für elise/beethoven och air/bach) med den underbara try sleeping with a broken heart/alicia keys. de som vill kan slänga pills/the perishers också.
sen blir det sömn, förhoppningsvis vaknar jag med massvis av idéer om vad morgondagen ska innehålla.

kärlek