mina fingrar luktar som hans hår och allt min kropp vill är att bli kramad.
vill bli omhållen när vi ligger, åt fel håll, i en säng.
sjöblöt när jag vaknar av höga röster som säger något om en tröja, som jag tydligen ligger på.
tio minuter senare ringer en kvinna och meddelar att det är morgon.

hur vi ibland är så lika.
hur jag redan saknar.

--

jag har inget att skriva mer om polenresan. allt måste få samlas.
det känns som om att hjärtat har gått sönder i alldeles för många och små bitar.

orden kommer snart. jag vet bara inte hur de ser ut.
om en vecka är jag i polen.
jag har köpt sex nya skivor. och fler kan det nog kanske bli.

familjen/det snurrar i min skalle
thåström/det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal
imperiet/synd
the cure/greatest hits
josé gonzález/veneer
markus krunegård/markusevangeliet (med bonuscd)

jag älskar skivrea

igår var det öl på ett ställe som heter peppar, det var spännande. väldigt spännande.
de hade julpynt överallt, verkligen överallt, det var nästan så att det var svårt att röra sig för att det var så mycket. haha.
men det var riktigt trevligt, sinnessjukt trevligt. så nu hoppas vi på att P flyttar till staden.
det som hände igår var ju då öl och mysigt folk. vi var ju fyra från konfirmationen, de andra kände jag inte, men de var trevliga. mycket prat om darin, mycket skratt - sådär så att det nästan kom tårar. och ja, galenskaper.
kom hem kvart i ett och hade som vanligt svårt att varva ner, läste diva av monika fagerholm
lyckades väl somna vid halv två tiden kanske.
och ja, svenska prov imorse. det behöver vi inte prata om.

sen blev det lunch och vi drog oss iväg mot en till grek på söder riktigt god mat var det där. riktigt bra.
och ja. sen träffade jag P och G från konfirmationen. P åkte ju nämligen tillbaka till sin stad igen, men han lovade att komma tillbaka snart. och som sagt, hoppas att han flyttar hit, men det beror ju på hur det blir med musikhögskolan. men jag tror nog att det blir bra för honom.

sen jag kom hem så har jag inte gjort så mycket, tagit ner de nyare avsnitten av pang prego!, de där som jag inte orkat ta ner innan. har också tittat på how i met your mother och lyssnat på thåström's skebokvarnsv. 209
och ja, jag blev kär på nytt. rysningarna ville inte riktigt sluta.

men nu ska jag lyssna klart på pang prego!, det som är till jesper rönndahl. och ja, han var ju med och gjorde programmet förut, så det är verkligen helt underbart. speciellt eftersom han gör det själv. haha.
när det är slut så blir det thåström igen. och diva. sen sömn. <3

så, det blev en fika med konfirmationsmänniskorna. riktigt mysigt.
och vår ledare var med. vi bestämde att det skulle bli en middag hemma hos honom, efter den en utgång. på något schlagerställe. så jädra härligt.
sen blev det en promenad och 515 hem.
puss.

en låt som går på repeat - speciellt i mitt huvud - är timo räisänen's version av sugababes låt about you now
den är så otroligt vacker. och ja, timo's ljuva stämma gör låten så otrolig.

i övrigt är det lite som det brukar. fredag var en katastrof - känslomässigt.
det började på morgonen, min nervositet, min ledsamhet. och ja, jag kom försent och kunde inte ha brytt mig mindre om det. såg en äcklig person på vägen, han går i min skola, och jag kände det, att om han hade kommit fram till mig den dagen så hade han åkt på en ritkig smäll - verbal smäll då.
hela dagen var sådär. jag kunde inte säga saker om de inte var snudd på helhemska.
skulle ju gå tidigare från skolan, så jag var kvar en stund efter det att de andra hade gått på lunch.
och ja, i tid till det att A kom till omklädningsrummet och skulle byta om igen så satt jag redan där och grät.
hon var en av mina stöttepelare den dagen.
senare begav det sig till Karolinska Sjukhuset och första gruppterapin. jag har fortfarande inte hittat orden för att beskriva hur det känns inuti. det enda som passar någorlunda är att jag går sönder, och det är ändå inte fullt ut så som det känns.
 på vägen hem lyssnade jag på Magdalena Graaf's sommarprat och ja, hon blev mina andra stöttepelare den dagen.
det var otroligt svårt att hålla tårarna tillbaka. hennes ord var så vackra.

igår var det jobb som gällde. för tredje helgen i rad. det enda som höll mig uppe var vetskapen om att jag nösta helg kommer slippa. det gick bra och var trevligt. en timmes övertid för mig - och två för min kära arbetskamrat. men ja, det gick bra iallafall. och sen hem, ta det lugnt, titta på meoldifestivalen och röstaröstaröstaför att  min granne skulle gå vidare, men så blev det tyvärr inte (var det bara jag som tyckte att det var konstigt att två balladet gick vidare, med tanke på att det inte var några ballder som hade gått direkt.... jaja).

idag kanske det blir till att träffa konfirmationsfolket, hoppas på det. skulle vara riktigt mysigt. träffade några av dem i torsdags, ritkigt mysigt. och vår ledare kom förbi en snabbis. så underbar.

nu väntar en dusch, lite tillfixning och ja. vänta på svar från folket. annars försöker jag nog hitta på något annat.

det är så mycket som händer i mig just nu.
behandlingen bland annat. men massa jobbiga känslor som dyker upp.
och det är väl bara för att jag försöker göra det lättare för mig själv att komma ut ur det här med M utan att jag själv ska gå sönder alldeles för mycket.
jobbigt bara att det är M2 mina ögon har hittat, igen. det är inte så bra, och ja, det är inget jag kan säga till någon, speciellt inte till någon som går i min skola, inte till den person jag verkligen vill säga det till (A), för det skulle bara bli fel.
så ja, det är bara att bita ihop.
och det enda jag vill är ju att prata med honom, vill att han ska se på mig sådär igen, vill vara med honom varje dag, så som det var förut. men jag fuckade upp det rätt ordentligt mellan oss förra gången, så det är nog rätt kört. men just nu saknar jag varje liten grej med honom, även de där småsakerna som jag störde mig på, men så är det väl alltid...
jag saknar tågresorna, jag saknar att gå vägen hem till honom, jag saknar att gå långa jobbiga promenader till mcdonalds, jag saknar att åka tåg en hel dag bara för att vi inte orkade gå av. jag saknar att komma hem till honom, att ligga i hans säng och titta på svampbob fyrkant och andra barnprogram. jag saknar hans lillasyster som var jättejobbig, men ändå sådär söt som små barn är.

ni hör ju. det är fan inte bra.

för att prata om något annat så har jag städat mitt rum. riktigt ordentligt den här gången. så ja, det är nästan tomt nu. men det är jävligt skönt, det känns så himla mycket bättre att vara här inne nu. och så har jag köpt lite nya grejer in hit, men mer ska det bli - plus att jag ska försöka få min mormor och morfar att köpa en till bokhylla till mig, de ville nämligen ge mig något för att jag äntligen har städat. så det är ju bra.
och egentligen borde jag fortsätta städa, ska försöka få ner allt jag inte vill ha kvar i rummer i flyttkartonger som ska ner till källaren, men det är ju jättesvårt. det blir bara så att jag sitter och läser allt gammalt jag har skrivit och så tar det jättelång tid.
sen finns det också det jag inte vill läsa, sånt som är skrivet för bara något år sedan, sådant som handlar om L. det är fortfarande för jobbigt att läsa det, helt sjukt att hon kunde krossa mig så-.
men det där är rätt överspelat nu. typ.

och ja, en annan ovanlig grej är att jag idag faktiskt lyssnar på kent, det var länge sedan.