när han ringer och säger fina saker börjar allt runt mig gå i slow motion.
jag kan höra hur hjärtat brister på nytt. och inombords virvlar alla känslor i världens största sommarvals och jag kan inte andas längre för jag inser att allt är så mycket större än vad jag har trott.

jag drömmer drömmar med tyler durden,
om hur han sticker hundratals vassa knivar i mitt hjärta
med världens vackraste leende på läpparna

och jag vet att han är du.

det spelas håkan ikväll.
moderkakan har åkt och jag får vara ensam med mina tankar den här helgen.
ensam med några falskor vin och håkan. redo att planera mitt nästa steg i livet. ungefär.
och jag ska dansa en härlig sommarvals för mig själv imorgon, då inget annat finns inplanerat, något jag är nöjd med. och jag ska dansa denna vals till visa vid vindens ängar.

just nu är jag trots allt rätt nöjd, jag har sorterat ner alla fina minnen i bakfickan och försöker blicka framåt. för så fungerar jag. det finns ingen anledning att tänka på det där när jag kan dansa valser och dricka rosévin i finaste sommarklänningen. inandas sommarluft.



det känns som om att hjärtat har gått sönder i allt för många delar.
och fast att jag inte orkar vänta på att han ska komma på om han vill ha mig eller inte så vill jag ändå att han ska veta att jag skulle kunna slåss för honom.
det känns meningslöst att kämpa mot någon som han har en historia med men samtidigt så vill jag inget hellre.
jag önskar att jag kunde vara arg på honom, men han är för fin för det.
gårdagen var för bra för att kunna känna hat.

även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på vår tur


här kommer tre fina låtar som betyder allt för min överlevnad just nu.

Glee Cast – Take A Bow (Glee Cast Version)
Robyn – Dancing On My Own
Oskar Linnros – Annie Hall

Om du vore mer som mig
Skulle jag gå ner på dig
Om du vore mer som hon I Annie Hall
Ännu en så länge vän
Ännu mer för länge sen
Som jag blev förvånad över något som någon sa

Säg mig att det finns något mer
Mer än bara droger och dagen efter
Säg mig att det inte var det här det var
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall

Om du vore bränd som mig
Skulle jag gå hem med dig
Skulle du vara allt jag någonsin velat ha
Men än så länge vän
Vakna I en främlings säng
Och säga gud vad du var söt när du var barn

Säg mig att det finns något mer
Mera än Ikeasoffans tystnad
Säg mig att vi har någon överraskning kvar
Säg mig att du kommer bli lite mer som Annie Hall

Om vi bara vore något mer
Mer än bara nästan lika snygga
Om du inte vore som de här I stan
Om du bara kunde bli som jag och Annie Hall

det har hänt så många fina saker den här helgen.
kamera, dator, fint umgänge.

men det är allt som är fel som känns, som vanligt.
och ikväll känns det som om att jag håller på att dö lite långt därinne.

She'll be gone soon
You can have me for yourself
She'll be gone soon
You can have me for yourself

But do give
Just give me today
Or you will just scare me away

What we built is bigger
Than the sum of two

But somewhere
I lost count of my own
And somehow
I must find it alone

24 and blooming like the fields of May
25 and yearning for a ticket out

Dreams burn
But in ashes are gold

det finns en liten, liten smärta i bröstet.