det har varit en bra helg trots allt.
ett bråk har retts ut, en familjemiddag har klarats av och det har druckits massa goda drinkar..
jag har gjort allt möjligt för att slippa tänka på allt annat, vilket har fungerat rätt bra.
igår var det tvättstuga och storhandling. idag har det varit pannacotta och matlagning och, som sagt, familjemiddag.

blir dock irriterad när folk i min närhet försöker bestämma hur jag ska göra senare i vinter, om det blir som vi har sagt, för jag känner att det snarare är ett stöd jag behöver, inte massa klagomål på att jag gör något som jag själv vill.

men nu blir det tv och lite läsning.
kärlek

Petter – Längesen

ikväll är det den låten, kärlek i kolerans tid/gabriel garcía márquez, lite glögg och lite te.

är trött så att jag skulle kunna dö men jag har fortfarande inte hittat ro, så det blir nog för lite sömn inatt igen följt av jobb och en, förhoppningsvis, fin helg.
kanske håkankväll på ace, och sen familjemiddag på söndag. följt av löning på måndag och då blir det klänningar, kavaj, böcker och kanske ett par nya byxor. och glögg.
vad vore vinterlivet utan glögg?

det är alldeles för mycket uppdateringar just nu.
alldeles för mycket tjat.
och jag måste inse att han har gått vidare och jag måste själv göra det också. igen.

om det blir av kommer jag att träffa honom. i ett försök att avsluta allt.
jag kan inte hålla på såhär längre.
jag kan inte fortsätta skada mig själv på det här sättet.


skål för mitt krossade hjärta.

när jag ser mig själv i spegeln undrar jag varför han inte kan älska mig.
varför han inte vill vara med mig.
alla de där sakerna man inte ska fråga sig själv mal på och jag kan inte göra annat än att låta det.
varför kan han inte leva med mig?

Whatever went away, I'll get it over now
I'll get money, I'll get funny again


Goo Goo Dolls – Iris



And I'd give up forever to touch you
'Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now 


And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
and sooner or later it's over
I just don't want to miss you tonight 


And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am 

And you can't fight the tears that ain't coming
Or the moment of truth in your lies
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive 


And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am 


And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am
 

I just want you to know who I am
I just want you to know who I am


mina tre favoritord just nu;

uppförstörtad (uppriven, förskrossad, bestört)
vilseblåst (vilselett, bedragit, duperat)
obesmärtligt (obegripligt, smärtsamt, omöjligt)

(av marisha pessl)

och helt plötsligt skriver han till mig.
ooch jag vet inte vad jag ska göra, vet inte vad han förväntar sig när han gör såhär.




Thåström – Karenina