här är det, det sista inlägget för i år.
jag har egentligen inte mycket att säga men det känns som om att jag måste skriva en sista gång här för i år - och en sista gång för nollnoll-talet. tänk att det redan har gått tio år sen vi firade in 2000-talet. helt galet.
men ja. jag firar i år med moderkakan och hennes föräldrar - alltså mina morföräldrar.
tidigare på dagen var Y och E här på en nyårsdrink och en sista träff innan det är dags för nytt år.

när jag summerar året så känns det ändå rätt bra, det var rätt mycket flyt ändå. förutom nu på slutet.
jag har varit med om så mycket, polen till exempel, jag kommer aldrig glömma det, både på gott och ont.
och friskheten. jag kan inte med ord förklara min tacksamhet för det. och min egen stolthet, för de tär ju verkligen något som jag har gjort helt själv.
helt galet.

men ja, jag säger nog tack för den här gången, och tack för i år.
det här året har varit helt fantastiskt och jag hoppas att nästa blir ännu bättre.

all min kärlek till er ♥

låten, versionen med calle, går på repeat just nu, eller ja, hela skivan gör det egentligen. hans röst är så sjukt underbar att jag inte kan sluta lyssna. han är min "kändis"crush just nu.
men aaa, jag tänkte sammafatta senaste tiden lite kort, om det går..
jobbet har väl mest känts kaos den senaste månaden, sen min fader bestämde sig för att dyka upp och börja tjafsa, det blev världens ångstattack från mig som tillslut - efter en massa samtal fram och tillbaka - ledde till att min bror inte längre vill prata med varken mig eller moderkakan. och ja. fick i lördags veta att jag kommer att jobba min sista lördag vecka 3, då budgeten är för liten för att de ska kunna behålla helgarbetare när bruden som varit mammaledig kommer tillbaka - för att de bestämmer sig för att ha kvar hon som har varit där istället. jag är iofs rätt glad för deras skulle, då kommer de inte sitta lika mycket i skiten längre, så det är ju bra. jaja. vi får se vad som händer med jobb nu, funderar på att chilla på det en liten stund innan jag börjar söka igen, ska bli lite skönt att kunna vara ledig på lördagarna.

E har kommit hem igen och jag har fått träffa henne och det känns rätt bra igen, allt som behövdes var att få prata med henne och få höra lite roliga historier från berlin.

Jag har fått veta att L jobbar på stället där studentskivan ska vara, vilket för mig innebär både panik och förtjusning, tänk om han jobbar då och tänk om han gör samma dryga grej som han har gjort förut. fast samtidigt kan han inte riktigt göra det tycker jag, om han är på jobbet liksom. jag hoppas faktiskt. jag vet inte om det är för att jag vill typ "hämnas" eller om det är bara för att få se honom och bli likadan som alltid. antagligen hoppas jag på något mer, men jag vet redan att det inte kommer hända någonsin.
Det har också hämtats ut biljetter till skivan, fy tusan vad det är nära nu.

Jag har kommit fram till att jag och M är bättre som vänner trots allt. vilket iofs inte var någon svår insikt i sig, men jävligt skönt att reda ut för sig själv. även om jag alltid kommer att ä honom, han är ju trots allt den första och största liksom.

"grottan" - alltså styrelserummet i skolan - är fint iordninggjord och har världens bästa soffa att sova i - vilket jag och A fick reda på då vi båda somnade och jag vaknade av telefonen vid fem tiden - vilket var en jävla tur, annars hade typ larmet gått igång och det hade varit förjävligt. fy fan. jag blev rädd för mig själv den dagen. på riktigt.

Det har varit massa fika och mys med fina människor och även världens jävla nostalgitripp. och ångest inför ett nytt år och sista terminen och att det inte är alls långt kvar tills jag är gammal.
Och jag har också fått träffa min lilla parvel och hans syster. fy tusan vad han är vacker.
jag har alltså hunnit med mycket som ni hör, det har hänt mer grejer, men det är svårt att komma ihåg allt när klockan är sent och det händer en massa annat i huvudet.

nu blir det mer calle, lite meningslösa frågegrejer på bdb och aaa, inom en snar framtid sömn.
<3
om jag skulle sammanfatta vardagen just nu så skulle jag säga att jag har flyt men att det går åt helvete. just nu tänker jag inte skriva allt, men det kanske kommer, när jag har hittat orden och hämtat mig. jag saknar min morfar helt otroligt mycket just nu, han är nog den enda som kan lugna mig nu och få allt att kännas bra och tryggt trots omständigheterna. men han är och tittar på elefanter och det dröjer innan han kommer hem igen. jag vill också att E kommer hem snart, hon har varit borta alldeles för länge nu och jag vill bara få höra hennes röst och se henne igen. hoppas att hon kommer hem snart. och att hon stannar här sen. nu borde jag verkligen sova. purr.