"Man har helt enkelt olika slags vänner när man växer upp. Såna man spelar tennis med och såna man festar med och såna man springer runt på stan och slåss med. Jag brukade ha en som jag bara åkte bil och lyssnade på musik med. Han dog i en trafikolycka när jag var tjugo. E tog ledigt från jobbet den dagen och körde sex mil för att lämna mig på begravningen. "Jag är inte bra på att prata om döden", mumlade han och tittade ner i ratten. "Det är lugnt", sa jag och steg ur. När jag kom ut från begravningen stod han där och väntade med två kebabrullar. Vi åt dem i hans bil. Sen körde vi runt hela natten och lyssnade på musik och åt bensinmackskorv, för att E inte ville att jag skulle gå hem och ringa de där polarna jag bara drack sprit med. Det är en av de finaste sakerna någon gjort för mig."

Fredrik Backman om vänskap. Grät nästan när jag läste det.
Taget ur boken "Saker min son behöver veta om världen"
Kapitlet heter "Vad du kommer att behöva veta om att starta band"

Läs boken. Den innehåller mycket fina saker.
Puss på er.