kollar idol. det är lite fina bra grabbar ikväll. mina två favoriter liksom. fint.
idag har varit en härlig dag, hängde på teis med finbrudarna - idag blev det "mors lilla olle" ett te med blåbär och tranbär. jättegott.
sen blev det en misslyckad polenträff, men det var mys att sitta och dricka kaffe och äta paj inlindad i filtar med mag, fint med lite catch-up-talk.

nu är det grey's. fy fan. jag vet ju redan vad som händer, och det är inte okej.

imorgon gäller det. imorgon är mitt kumran. allt som händer är från då.
(vill man ha en bra förklaring till texten kan man gå in på http://wordsworthmedia.wordpress.com/2008/07/14/bon-iver-excavates-kumran-on-re-stacks/)
jag förväntar mig inte så mycket, vet faktiskt inte alls vad, vilket är lite skönt ändå, för då lär jag inte bli besviken hur det än blir. jag är mest rädd. rädd som fan är jag, för hur det ska gå.
om det blir som det lät i lördags så blir det nog bra, men på något sätt vill man ju ändå ha lite utav en käftsmäll, fast ja, inte så fysiskt.
vi får se-.
det är mitt kumran, allt som händer är från då.
inflyttningsfest hos y och hennes lägenhetskamrat ikväll. helt underbart har det varit. och jag lyckades ta mig hem och komma till min säng, fast att jag är sjukt full. usch. har också skrivit sms till M. det hela ledde till en smskonversation som slutade i att han (som nog också är alldeles för full) ska höra av sig imorgon så får vi se hur det hela slutar. jag hoppas inte på för mycket. skriver mer imorgon, mitt huvud sprängs snart. godnatt.

har varit vaken sen kvart i åtta ungefär, gick upp och "harvestade" lite på farmen.
nu är det iskaffe som gäller. mamma pratar med mormor.
och jag har hittat teställets hemsida också. hur fin som helst. så nu vet jag att de har öppet idag, ifall jag får med mig Y dit.
hon skulle ha sovit i sumpan, men fick ett sms vid två tiden inatt om att hon lyckats få med sig både hennes och hennes rumskamrats nycklar, så det var ju inte så jättelyckat. hon skrev också att jag skulle ringa när jag vaknade, men då hon lär ha kommit hem vid tre tiden inatt så ville jag inte ringa då, och nu sitter jag och väntar tills klockan är typ tio eller så.

funderar på om jag ska åka till h&m idag och köpa den där fina vinterkappan jag vill ha, innan den tar slut och jag måste leta efter nåt annat snyggt.
kanske ska gå in och beställa hem vårkatalogen också, fick erbjudande hem om det, undrar om det är för att det har handlats så sjukt mycket i år kanske?
ska också fundera på om jag ska gå på topshop grejen, för då måste jag skicka ett mejl, men jag ska kolla med mamma först om hon har lust att följa med. (eftersom att ingen jag känner har samma intresse för mode som jag har - utom E, och hon är ju i berlin, så det är lite svårt)

fullspäckad dag helt enkelt.

ska snart gå ner och handla mjöl och lite sånt. känner att jag måste baka något snart, innan jag blir helt galen och börjar klättra på väggarna.
tog på mig cliquekepsen och så kände jag en bekant doft, en som är helt underbar och gör en knäsvag på alla sätt och vis. och jag insåg att den luktar som M.
mitt hjärta klarar inte sånt här. det är inte okej att den gör det, speciellt inte när han aldrig har haft den på sig.
men jag tänker ta på mig den igen och gå ner och handla.
(fast först måste jag bara lukta lite till på den)

första andetaget av frisk luft när man legat inne i en vecka är helt fantastiskt.
det luktar höst ute nu. riktigt ordentligt höstigt. och det första riktiga höstregnet kom idag.
så ja, läget är fint fast att min feber är tillbaka. var förbi i skolan en sväng för att hämta lite papper som jag behövde, men annars är det bara att fortsätta med att stanna hemma.

jag saknar krakow. känslan. staden. folket. alla stora byggnader.
att bara gå runt på gatorna och känna efter, ta in alla intryck.
jag hoppas att jag hamnar där snart igen.


det var något speciellt jag skulle skriva, men när jag väl kom in på sidan så glömde jag bort det.
jaja. snart idol. efter det känner jag att jag vill sova, men vi får se hur det blir med det.
nu ska det göras te - rooibos hallon/yoghurt, det är nog det godaste jag druckit på länge.
mitt huvud värker och min kropp är sjuk svag.
jag återkommer om jag kommer på vad det var jag tänkte skriva.


vet fortfarande inte vad det var jag hade tänkt från början. men jag kan berätta att allra sista numret av glöd kom idag. sorgligt. mitt namn står med längst ner på sidan 27. mitt hjärta snurpade lite, fast att jag visste att det skulle göra det. men ja. tiden som eldsjäl är nu förbi. sad but true.


min tandköttsinflammation börjar bli bättre - det är det jag har haft hela tiden, bara det att jag hade samma symtom som svinis, inte så kul - så imorgon blir det skola igen. rätt skönt att träffa folk igen, för nu börjar det bli lite lätt tråkigt att bara ligga hemma. fast det är jävligt skönt också..
så, planer för dagen;
- börja kolla på säsong två av L Word
- kolla kontot för att se om alla pengar är där (till studentskivan)
- försöka få lite sömn, då natten bestod av att vara vaken nästan hela tiden då min axel gjorde äckligt ont. hemskt helt enkelt.
- kanske duscha varmt för att smärtan i ryggen ska bli bättre
- fundera på vad man ska lyckas få i sig för mat ikväll
- skölja munnen några gånger för att få bort inflammationen.
- kolla farmen

yes, storartade planer det där.

ligger i soffan och kollar på barnkanalen. vet inte riktigt vad jag ska göra, om jag ska försöka sova eller kolla på l word eller harry potter eller något. i väntan på idéer så blir det till att fortsätta läsa gamla bloggen via telefonen.


flunsan i min kropp, det kanske är svinis, men om det vet vi ingenting.
det lyssnas på markus krunegård och jag skulle helst av allt bara vilja gråta just nu, jag vet inte den egentligen anledningen riktigt, allt det onda i min kropp eller allt det onda i mitt huvud, alla tankar som får mig att vilja slå sönder huvudet mot bordskanten.
jag tänker på M, hur det hade kunnat vara nu, om jag inte hade gett upp. tänker också på hur det hade kunnat vara hela den här tiden, hur det i slutändan kanske hade blivit sämre, hur jag kanske inte hade blivit frisk. samtidigt kan jag känna en saknad - "man saknar allt som man inte har kvar".
och jag tänker på andra m, hur det hade kunnat vara om jag hade vågat släppa taget just då, världen hade kanske varit ljusare - å andra sidan så hade stunden med M kanske aldrig varit då, så ja, det är svårt att sitta och fundera på sånt här, för man kommer aldrig fram till det man vill, för det är så jävla komplicerat.

Jag tänker tillbaka på förra sommaren, hur fin den var, när jag och M var själva i en vecka, och det var som om att man kunde känna hur livet skulle kunna bli, hur fint vi kunde komma att ha det. det är det som gör att jag känner sorgen och saknaden.
jag har analyserat det här fram och tillbaka, och jag tror ändå att det var meningen att det skulle bli såhär på något sätt, jag är nu nästan frisk, något jag inte i min vildaste fantasi hade trott skulle hända, och jag tror inte att det hade kunnat bli så när det var vi, det hade aldrig gått när jag hela tiden fick ha dåligt samvete för att det verkade som om att det var en ursäkt från min sida.

Jag skyller på febern, det är mina vakna feberdrömmar som spökar.
så får det vara.
och jag kan berätta om sjukdomen, den som jag numera är nästan frisk från, hur jag på någon månad har gått från att ha 26 på mina skattningar till att nu ha 3.
dagen jag såg det var den lyckligaste och finaste på länge.


håkan igår. det var som vanligt hur fint som helst.
stod bara och vrålade med och höll hand med Y och hennes GP-vän, han var fett trevlig btw, och hade en mysig kväll. träffade e efteråt, det var ett tag sen, men han var också lika fin som alltid. ja herregud.
vi kom iallafall fram till att vi MÅSTE ses så snart som möjligt igen.
de bästa låtarna igår var helt klart kärlek är ett brev skickat tusen gånger och avslutningslåten, nu kan du få mig så lätt. och ihopkastningen av lite andra fina låtar - medley låter så fel att säga, ihopkastning är bättre.

idag var det jobb hur som helst, och det var som tur var den bästa arbetskamraten som var där, så det var bara hur bra som helst, även fast att jag var trött och hade ont mest hela tiden.
sen blev jag hämtad och så blev det en sväng med bilen, hem och byta om och sen ut och äta på parma, favoritrestaurangen. fy satan vad gott det var.
men nu blir det film - vet inte riktigt vad, men det lär gå att hitta något på tv - och sen blir det sömn, är så trött nu att jag nästan svimmar.

<3


hemkommen från cypern för några dagar sen och tillbaka i skolan, vilket är kul, men idag slog det mig verkligen med full kraft, saknaden. jag känner nästan hur hjärtat har gått sönder inuti av saknad efter dem. och ja, speciellt lillebroris, för jag var med honom hela tiden, och han är det underbaraste lilla liv jag någonsin mött tror jag. hans syster också, men som sagt, tiden med honom har varit längre.
jag saknar deras leenden, deras underbara barnskratt, inget klingar så härligt som ett barnskratt. jag saknar till och med de matstunder då jag fick gröt överallt för att broris slog till skeden och alla de gånger han spydde på mig - i ögat, i örat, över hela mig - och ja. jag saknar till och med systers ilskeutbrott.
ja herregud.
jag ska duscha tänkte jag, imorgon är det bageri, ska börja dagen med att göra anslag till bröllopstårtan som är beställd till fredag. helt underbart. och elevråd. och ta reda på adressen så att jag ska få beställa min studentmössa, för jag lyckades ju vara borta på utprovningen. men fint.

mitt rum luktar korv. ute har lukten av höst börjat
<3