och jag träffade honom igen, ett halvår senare.
och saker har förändrats, fast ändå inte.
han är fortfarande något av det finaste jag vet, men samtidigt fanns känslan av att jag kan andas utan honom.
det finns saknad, massa saknad, men kärleken är jag numer osäker på.
samtidigt vet jag att den väcks till liv om han kommer tillbaka helt. den kan väckas så lätt om jag bara får träffa honom mer än en gång i halvåret.


ikväll är det gråt i halsen och eldkvarn som tröst.

"I will fall into pieces of you

well, I was writing and just sort of accidentally wrote that line. And then I thought that it all made sense. When we feel like we just get blown into pieces, when our hearts just breaks - then it's usually because of the actions of one per...son, right. And those pieces crave for it to be like it was before the break-up, the fuck-up or whatever. At times there isn't room for anything else.

So this person made you fall - your mind and your body does not communicate anymore, you can't eat, you can't sleep, you can't breath... all of you crave for her or him just to fix you. Nothing else can do it. Eventually your own thoughts are all about this person. You sort of live in those thoughts, and eventually forget yourself. That person fucked you up completely, it's the only one you think of, and the one you put your future health in the hands of.

All is about you, not me. And when I come crushing down on the floor... it's pieces of you I have to try and get together, cause there's simply no me left."


det är ungefär såhär jag känner. och det värsta är att det är han som har skrivit det. jag hatar mitt liv osv. osv.
och jag har choklad på armen.

gråt-i-halsen-kärlek

Eldkvarn – Huvudet högt

jag bjuder på en fin låt också. och ett tips om en av de finaste serierna på länge, våra vänners liv på svt. kolla in den.

Sweet Chariots – Frankly

idag har jag gjort pepparkaksdeg. och lussebullar.
på lördag blir det massa julstök med kola, polkagrisknäck och ett muminpepparkakshus.
sånt får mitt hjärta att pingla.

min rygg håller på att gå sönder, min hals är svullen till tusen och min ena fot är förstörd, det är inte mycket med mig just nu, men julbaket, alla fina ljusstakar och stjärnor i fönsterna gör allt lite bättre just nu. jag gillar alla förberedelserna inför jul, men sen när det närmar sig själva högtiden så blir jag lite svalare.
men det blir bättre för varje år som går, när jag får välja mer och mer hur jag själv vill ha det.
förra året var fint, besök av cypernsläkten dagen innan, avlämning vid tåget på julafton, glögg, promenad ner till kyrkogården och att bara ta det lugnt med min mor, det är så jag vill ha det. och så blir det nog i år också, fast den här gången kommer min bror vara med, och då slår hjärtat några extra slag, för det finns ingen jag älskar så mycket som min bror. han är fin han.

men nu ska jag ringa E, se vad hon har för sig, prata lite skit.
och dricka lite glögg, det är något av det bästa med vintern nämligen.

&min kudde luktar pojkhår. en av de finaste lukterna.