kvällen har bara en sak att erbjuda - ljuva toner från markus krunegård. kollade även på dom kallar oss artister på svt2, fint program.
jag har en otrolig lust att bara sätta mig på ett tåg och åka till första bästa småstad och gå omkring där. få se något annat, upptäcka nya saker. kanske att det blir mitt nya helgnöje nu när jag slutar jobba.. vi får se.

allt känns jävligt jobbigt just nu, det går i vågor, på dagarna kan allt vara helt okej och jag känner mig pirrig och det är massa förväntan i kroppen som inte vill annat än ta sig ut.
men kvällarna, det är då allt det andra kommer fram och som vanligt så tänker jag alldeles för mycket.
jag vill att det ska bli februari nu, så att jag får träffa honom och bara få känna om det är rätt. i mitt huvud spelas mardrömsscenario på mardrömscenario upp. jag blir aldrig kvitt det.
samtidigt försöker jag tänka att hey, den som lever får se, don't worry, take a chill pill.

snart blir det samma nätter väntar alla, det känns lite bättre då av någon anledning.
och ja, kanske blir det så att jag får för mig att åka till just norrköping om någon vecka, vandra gata upp och gata ner. vi får se. kanske ska jag försöka få tag på en färdkamrat. om någon är värd att följa med, i mitt huvud är det här en resa som är väldigt tyst och lätt vemodig. på ett väldigt romantiserat sätt.
fina grejer i mitt huvud.

kom hem nu är du snäll, så att jag får träffa dig, bli otroligt kär och lämna allt bakom mig. nu tänker vi glada tankar om att resa för att komma till den man diggar och inte de där med ett krossat hjärta-.
hey, den som lever får se. men kom hem nu.


det lyssnas på ane brun kvällen till ära &
jag är sjukt trött men väldigt nöjd med helgen trots allt.
det var en mysig middag i fredags där det kanske blev lite väl mycket drickande, men det var trvligt och gott så länge det varade. det blev en lång färd hem då min färdkamrat mådde lite dåligt och vi promenerade en del
Igår var det lite firande av E's tjugoårsdag. helt galet att vi börjar bli så gamla. haha.
det blev en färd till södra teatern då SR hade något jippo där. det var väl trevligt men medelåldern var rätt så ordentligt hög så vi drog därifrån, jag åkte hem då jag kände mig otroligt sänkt efter fredagen.
idag har jag och moderkakan varit i stinsen lite fort och kollat runt lite, jag har köpt ett awesome diadem med blåa paljetter och pärlor som bildar blommor på, sjukt fint, ett par skor som ser ut lite som ett par myggjagare. de är hur fräna som helst, dock är det en massa mockadetaljer så jag vet inte om jag ska våga börja använda dem nu och trotsa allt slask och snömodd som är utanför dörren.. vi får se imorgon.

jag har också lyckats med att hitta en person som jag har försökt få tag i sen ett år tillbaka. min lycka är stor, eller den var stor tills jag förstod att han bor i london. det känns surt.

& det finaste av allt är att jag har träffat min broder igen. det var hur härligt som helst och det känns skönt att allt är över nu, för även om han inte säger det rakt ut så ser jag på honom att han känner sig dum över det som hände. men jag vill inte lägga ner mer energi på det som hänt längre, jag vill bara gå vidare.
jag fick ett jättefint kors av honom som han hade köpt på sin semester, så jag ska fixa fram en kedja som är värd det korset.

nu ska jag försöka orka ta mig till duschen, orkar inte färga håret ikväll utan sparar det till senare i veckan, då känns det lite lättare iallafall.

kärlek