har haft en helmysig dag och kväll. började med en långpromenad i stan och en fika, sen blev det lite mer promenerande, prat om sjuka saker, systembolaget, handla mat och sen en färd hem till stadshagen för att laga mat. och maten blev riktigt god måste jag säga.
vi åt en soppa med lök, chili, potatis, palsternacka, morötter, kokosmjölk och lite lime. hur gott som helst, och lätt! bara att fräsa löken, på med vatten (och buljong) och i med alla grönsaker, koka och sen mixa. och så kokosmjölk på det och sen lite limeskal. det blir underbart!!
och så blev det en guacamole också. för det funkar alltid.

men nu ska jag kolla på csi:miami och försöka sova.

puss!

jag lyssnar på härliga jocke boberg remixer och fnittrar lite larvigt. och väntar på att ylva ska bli klar för att ta sig ut i solen.
tänkte att det får bli vårig outfit idag igen, med fjärilströjor och sånt. fast med kjol, för shortsen kändes lite väl korta för att ha på sig under en tur på stan. men ja, det är väl ungefär det som händer nu.
och så funderar jag på vad jag ska laga för något till middag. och om jag ska göra ratatouille imorgon till pesto/ricottakyckligen. (ja, det är nästan alltid bara mat som rör sig däruppe i huvudet på mig)


har precis krupit ner i sängen, ska snart zappa runt och hitta ett program att somna till.
innan jag hamnade här så hade jag lite högläsning för mamma, för hon är lite ledsen idag.
min bror är sjuk, och det kan vara influensa, men eftersom att han har varit i länder där det finns både malaria och denguefeber - som båda har samma symtom som flunsan - så måste han vara försiktig. och han måste kanske in till sjukhus. och när han är så långt ifrån en så är det inte konstigt att man är lite orolig.
men ja. för att lätta upp min mamma lite och få henne att somna lite fortare så läste jag godnattsaga, och jag valde den roligaste boken. vilken? Boken om morfar prosten
mamma läste den för mig och min bror när vi var små, och jag minns den fortfarande så väl. den är så otroligt rolig. det finns ett avsnitt som jag minns mer än allt annat, och det är när minstingen anton får en liten gran.
det är jädrig kul. sådär så att man får lite svårt att läsa ordentligt för det kommer så mycket skratt.
imorgon kanske jag orkar skriva in något litet citat.

men nu ska jag som sagt hitta ett program att somna till.
och lite nässpray kanske skulle sitta fint.

godnattkramar

idag känner jag att jag har fått nog, nu får det räcka med långkalsonger under jeansen - och det får faktiskt räcka lite med jeans överhuvudtaget! så idag åkte mina prickiga shorts fram!



nåt sånt ungefär får det se ut idag.
så, vad ska jag hitta på då?
jag ska tvätta. ungefär. det får räcka med det, men det är så mycket roligare när man har lite finare kläder

kärlek

det här var jävligt roligt.
låg i sängen och fick nästan magknip för att jag skrattade så mycket.
alla klipp är bra, så därför länkar jag hela inlägget

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2024&artikel=4426347

det gick bra idag, hon skulle ha med mig till presentationen med "uppdragsgivaren" nästa vecka. det känns jävligt fett. fin kvinna var hon, hon som intervjuade mig.
men för att fira att det gick så bra på min första intervju så sprang jag förbi systemet och köpte en flaska rosé, sen handlade jag mat - och allergitabletter - och åkte hem, så nu sitter jag här i köket och har precis kört in två små formar med moussaka i ugnen. och så dricker jag en paulaner som jag hittade långt in i kylen, för vinet måste ju bli sådär härligt kallt också känns det bättre att vänta med det till maten.
men ja. det var väl allt jag hade på hjärtat.
och att jag faktiskt är lite stolt över mig själv, för jag var inte så nervös idag, så allt gick hur bra som helst.

kärlek

nu har det slagit till ordentligt, de senaste veckornas små nysningar har under natten blivit värre. framför oss har vi månader av snorig näsa, torr hals, kladdiga ögon och allt det där. fy fan för allergi.

måste ge mig själv beröm för maten idag, det var helt underbar ratatouille jag lyckades svänga ihop.
jag hittade ett bra recept på internet, jag ville göra en sån som var med grönsaksskivor i lager och inte tärningar, för jag gillar att se vad det är för något jag stoppar i munnen, men jag la till morötter och potatis. och istället för timjan tog jag basilika och oregano.
det var riktigt gott.

idag har jag pratat med min gamla chef, hämtat arbetsintyg, varit över till mammas jobb och kopierat, handlat lite och sånt. en underbar dag helt enkelt.
men nu ska jag ladda inför morgondagen med att krypa ner i sängen, zappa lite eller kanske läsa en bok.
och självklart ska jag kolla att jag har alla papper, klappa lite på kläderna jag ska ha på mig och se mig själv i spegeln och säga "fan vad bra du är"

en helt vanlig måndag. typ.

kärlek

imorgon ska jag på arbetsintervju. helt galet. och jag vill verkligen ha det jobbet.
det känns som om att det börjar gå lite bättre för mig nu.
så vi håller alla tummar och hoppas på det bästa.

snart ska jag iväg till mitt gamla jobb och hämta lite papper, sen biblioteket för att kopiera (för vår skrivare vill inte fungera) och sen ska jag köpa grönsaker. ikväll blir det nog ratatouille, fast vi får se, jag kanske hinner ångra mig.


det här är inte den bästa biten av "leken", men det är jävligt härligt ändå.

lagade asgod paj till middag idag, spenat och fetaost.
har tänkt att jag ska börja köra en medelhavsdiet nu, äta massa grönsaker och sånt gott. det blir fint.
men jag tänkte bara skriva att jag älskar en liknelse som kördes i big brother, självklart är det peter, han säger så tokiga saker. men aa, peter om patrik "han är som att äta vetemjöl, det är bara phaa, phaa, phaa"
jag ska nog fan också börja säga så om torra människor.

men eh aa, nu blir det att dricka upp mitt halva glas med rödvin och sen ska jag nog försöka sova.
imorgon ska jag handla fina grönsaker och laga ännu mer god mat ♥



för att det var så min kväll var igår, tills y blev räddaren i nöden och vi hamnade på barernas bar, drack varsin finöl, promenerade, åkte buss och hamnade i min säng. så nu ligger vi här, lyssnar på opera och myser.

kärlek

idag har jag varit ute på äventyr med min mor, men mer om det imorgon. och lite bilder blir det nog också.
ikväll ska jag vara arg på världen för att folk har blivit för tråkiga på sistone, hålla min mammi vaken så länge det bara går, dricka rosévin i min underbara hatt och nog ta på mig finskorna och sitta i sängen och beundra mig själv.


träffade min mor i stan idag och så köpte vi två hattar till mig. det känns ju fett.
i övrigt händer inte så mycket, har en våffelsmet som ska våfflas och sen blir det utgång för att fira bästaste henrik. känns fint. och förutom att han har fyllt år, så kan vi fira att det var ett år sen vi sågs första gången. igår faktiskt, för att vara exakt.
men nu skickar jag massa kärlek och lite bilder på hatzzen.



och så kommer en bild på de finaste skorna, de som jag går omkring i här hemma, hela dagarna, i väntan på att gruset ska försvinna från gatorna.


min kjol är nästan klar, har tre knappar kvar att sy, men kände att det kan få vänta till imorgon. och så ska jag sy två-tre små sömmar också, men det är nästan ingenting ju.
min mammi kom hem idag, och det är så mysigt, för fast att hon bara har varit bort en dag så har jag saknat henne massa. så är det när man alltid umgås.
så ikväll har hon hejjat på när jag har sytt, gett mig lite tips när jag har varit osäker, blandat varsin drink, pratat om allt som hade hunnit samlats och lyssnat på musik i hennes säng. min mor tycker att jag ska söka till idol.
vi har också bestämt oss för att vi ska på road trip på lördag, med kaffe och smörgåsar och massa mys. det känns fett. bara sitta på bryggan vid gamla landstället och ha det skönt.
&imorgon ska vi ses i stan och köpa en hatt till mig. för jag kan ju inte bestämma mig för vilken jag ska ha.

vi har också pratat om hur det blir när vi separerar, men det blev så  jobbigt för båda att vi var tvugna att bryta lite.

men nu ska jag kolla på lite CSI och sen är det fasiken sömn. imorgon väntar ju knappar och hattar och allt. och lite fylla kanske. fina grejer. fina grejer!!!

kärlek


det här var så jävla gulligt.
men annars sitter jag och letar efter ett par skor jag har sett på bild, men det går fan åt helvete, sidan som visar dem, brandos.se, tycks liksom inte ha dem. jävligt sämst.
men vi fortsätter leta. lite lite till. sen blir det disk och, om jag orkar, städa lite. sen ska jag sitta och nåla och sy ihop en kjol. det blir najs.

kärlek

har gjort eget iste som jag sitter och dricker på i väntan på att det ska hända något mer.
jag har kollat på hattar idag, men kunde inte riktigt bestämma mig, den som var finast i modellen fanns bara i vitt och så vet jag inte om det funkar och sådär. insåg att jag inte kan bestämma saker helt själv när jag stod där och provade, så jag får tvinga med mig mamma när hon kommer hem igen.

idag blev jag glad för att det är onsdag, men fick sen ångest för att det är torsdag imorgon och det innebär att veckan fan är slut snart igen. och jag har fortfarande inte fått tag på något jobb.
men för att få bort det ur mitt huvud tänkte jag försöka ta reda på om det är utgång ikväll, för det är ju födelsedag i gänget och det brukar ju firas, speciellt om det är på en onsdag.
well well well.

lite mer iste, något att äta på och sen får vi se vad fan som händer.

kärlek

har hittat massa fina hattar. ska nog kolla in det imorgon, i butik alltså.
men det var inte därför jag loggade in igen, utan det var så att jag tänkte berätta om min plan.
jag ska skaffa den finaste anteckingsboken som går att få tag på och fylla med alla vackra historier om hur kärlekspar har träffats, för just nu älskar jag de historierna, de om hur kompisars föräldrar har mötts och sånt ni vet. så jag tänkte, en liten inspirationsbok om kärlek.
och det bästa med att fråga en människa om hur den träffade någon, det är det där leendet på läpparna, och kärleken i ögonen, för även de som har gjort slut känner ju glädje i att tänka tillbaka på de där första timmarna.

har haft en underbar tisdag som började med kaffe på en soldränkt balkong. 31 grader var det tillochmed.
sen blev det en promenad på det, såg massa söta små vårblommor på vägen, träffade en underbar dam, 86 år var hon, var ute och gick i 1,5 h varje dag, spelade poker och boule. imorgon skulle hon spela sistnämnda på åland, mellan "matcherna" skulle hon dricka öl. fintanten.♥
när jag kom hem blev det en liten macka framför tvn, några rader på min stickning till top model och sen nålade jag klänningar till project runway, för det finns ju inget mer passande program än det att göra sånt till. mamma kom hem och sa att jag skulle behålla mitt senaste klänningsköp och sen började jag sy.
det kändes som om att det var dags att börja fixa vårklänningarna nu, så två stycken är fixade idag. på torsdag blir det den tredje, sen ska jag nog inte köpa fler långklänningar. kanske.

men nu ska jag kolla lite tv, sticka lite mer och försöka sova.

varm kärlek iklädd vårklänning

min mamma kom precis hem, oväntat tidigt, och så kokade hon kaffe. så nu sitter vi med varsin dator i köket och dricker kaffe. det är nog något av det bästa jag vet. hur vi sitter i samma rum men ändå pratar via fbchatten.

skulle träffa en fin vän idag klockan två, men det blev uppskjutet till klockan fyra, men problemet är att jag inte är riktigt säker på om det kommer bli klockan fyra, för vi har liksom inte sagt vart vi ska ses. känns som ett litetlitet problem. vi får se.

tills jag vet hur det blir, dricker jag kaffe och chattar med min mor. och kollar skins.
och så klassisk musik på det <3

kärlekspussar

ikväll kör vi det bästa ur två världar;
-stickning och lite kriminalserier à la tantvärlden
-sitta och skratta tills tårarna kommer åt "stjärtnäs varvsväg" à la barnvärlden

oh, life's too good!

det roliga i allt det där med honom är att en timme efter att vi pratat, så kände jag; jag behöver honom inte, varför ska jag träffa honom?
så kan det gå helt enkelt.

fick precis reda på att han är i stan. fick sen reda på att möjligheten är stor att han lämnar stan idag.
och jag har huvudbry, för jag tänker att jag borde våga skriva ett sms och fråga liksom, men så tänker jag att det kanske är lite väl "modigt".
så medan jag funderar på vad fan jag ska göra åt det hela så väntar jag på att han kanske ska logga in på fb, för det känns lättare att fråga där, plus att det känns som om att jag lättare kan låtsas om att jag inte vet att han är här just nu. jag tror att ni förstår mitt problem.
under tiden lyssnar jag på musik vi brukade lyssna på och försöker våga göra något-



och ja, nu har det löst sig. ibland är det bra att ha lite mod. så, nu väntar vi två veckor och så kanske jag kan få se honom igen, kanske kan få svar på mina frågor liksom.
men nu tar vi en cosmopolitan och lugnar ner oss lite.

"såg du mig på stan?"
"vi kan låtsas att det var så"

kärlek


"Jag är så rädd för att inte duga, för att det gör så ont, för att bli ensam igen."


när jag vaknade imorse insåg jag hur mycket jag drack igår. ungefär.
men det kompenserades med att jag och mammi gick och köpte massa onyttigheter (ja, det är massa när det kostar över 300 kronor) och så hamnade vi i soffan tittandes på miyazakifilm.

och jag tror att denna lördagskväll får fortsätta i soffan.

kärlek

vill bara berätta att maten blev bra. halloumi ravioli är en bra idé!
orkade dock inte göra någon sås till, men det blev ju en del mat över, så morgondagens nöje blir att koka tomatsås.

nu ska jag dricka upp mitt glas vin, drömma om de där två plaggen jag bara måste ha från h&m - på något sätt ska jag lyckas äga dem liksom. och så ska jag nog drömma lite om att jag får ett av de där jobben jag sökte idag.
det känns som om att det är min tur snart, att jag ska hitta ett jobb liksom.
vi hoppas på det. vore fetare än fetast!

men eeh. aaa. nu hoppar jag mellan csi: miami och big brother, det känns som om att man borde vara ute och dricka öl, men så lär det väl inte bli.

puss och kärlek

inser hur många snygga, duktiga, framgångsrika (&kända) kvinnor det finns därute som är lika korta som jag är.
det känns faktiskt jävligt fett.

kom att tänka på den underbara skivan baby dry your eye med marit, så idag får den bli soundtrack.
ska väl försöka hitta lite fler jobb att söka idag. sen ska jag provlaga lite mat, se om det blir något bra.
halloumi ravioli. såg ett matlagningsprogram igår där hon var på cypern och lagade mat, så jag provar.
men eh. ja. meningslöst inlägg typ.

har lyckats bli så jävla kär i två plagg på h&m. måste hitta pengar till dem.

kärlek

ligger och slökollar på grey's anatomy. och fattar inte riktigt vad som har hänt sen jag såg det sist. vilket var när george fortfarande var med- nu är det för många nya människor för att jag överhuvudtaget ska komma ihåg de gamla.
men nog om det.
jag har sovit middag tre gånger idag tror jag.- första gången lyckades jag somna på golvet, fråga mig inte hur. som tur var så vaknade jag innan tvättstugetiden var slut, så jag kunde komma in och hämta min tvätt och dra min lakan. score.
men nu vet jag också att pollensäsongen har dragit igång, så de senaste dagarnas snorighet och trötthet är ju helt förklarlig. och normal för årstiden.

så så var det med det.
är så jävla sugen på något att äta på.
min högsta önskan vore om någon skulle komma inspringandes med en påse chips. jag skulle bli ever so happy.
i väntan på det så dricker jag en ingefärsöl jag hittade längst bak i kylen. det är trots allt onsdag.

kärlek

och om jag skulle dö nu, verkligen nu, checka ut från jordelivet bara sådär, så skulle jag kunna sitta på ett moln och ändå vara så jävla nöjd med mitt liv. jag skulle sitta och dingla med benen på det där molnet och vara lycklig.
varför?
för att idag var dagen då jag äntligen såg the ark. och fråga mig inte varför det har tagit 11 år för mig, jag har inget bra svar på den frågan, allt jag vet är att jag ett tag trodde att jag skulle få lämna jordelivet utan att vara riktigt ordentligt nöjd och lycklig med mitt liv. men idag ändrade jag på det alltså.
och ja, jag grät. för ola är så fin och säger alla de där underbara orden som stämmer så bra och jag kan inte hålla tårarna inne.
men ibland måste man få tillåta sig att känna sig som fjorton igen och stå och gråta när ens favoritlåt spelas. ibland måste man.

och ibland måste man sova fast att det är svårt när man är så lycklig att det känns som om att det där leendet aldrig ska försvinna.
ibland måste man ha tvättstugan dagen efter.
och ibland känns det helt okej.

kärlek

det har varit en underbar helg. och nu är jag ensam igen.
så idag får det faktiskt vara okej att ta ett glas vin.
men om vi ska prata om bra grejer som har hänt i helgen så är det ju mötet med vakten som vi hängde med i väntan på bussen sist n var här. och att han kände igen oss trots att det har gått någon månad.
alla konstiga grejer vi har googlat och alla fina samtal. och att allt det där jag har gått och funderat på sen sist har fått komma ut.

men för att skriva om något annat så har jag lyckats skriva massa intresseanmälningar till olika jobb idag, och det känns ju bra. typ alla butikskedjor som finns. säger vi.

och nu något som jag känner igen mig lite i de där dåliga dagarna;

"Imorgon blir det bättre. Imorgon ska jag inte gråta så mycket. Då ska jag vara stark och orka svälta mig ner till magerhet och bli så vacker att alla ser mig."

och bara för att det är så bra. logiken är helt fantastisk;

"- Man är väl ingen amatöralkoholist! flinade Hasse nöjt och såg på mig med spefulla ögon. Men det jag inte fattar är hur dom som INTE dricker klarar sin EKONOMI! Hur får dom det att gå ihop? Vore det inte för ölburkarna skulle jag aldrig klara mig." (efter att ha pantat ca. 200 ölburkar. och att det bara var någon vecka sen det hade pantats sist)

båda citaten är tagna ur Peter Birros Under bordet.

och nu önskar jag alla en fin kväll.
kärlek

jag har massa fina vår och sommarkläder som bara väntar på att få användas just nu. och idag köpte jag mig ett nytt sånt plagg. jag längtar tills det blir varmt och man sitter i en park, lyssnar på fin musik, tar en cigarett och dricker sig ett glas vin eller så-. när en sån dag kommer ska jag ha min nya jumpsuit på mig. och jag ska vara lite lätt solbränd, ha softa flätor i håret och fina solglasögon. ungefär.
en annan längtan är den efter en vacker man, en vacker filt, i en vacker park, en vacker korg. jag har en underbar klänning, underbara skor och ett underbart rosévin i glaset. kanske ska jag hitta mig den perfekta hatten också. vi får se.

jag har väl egentligen inga större krav, haha. det som gäller är att få hit värmen, hitta en vacker man, filt, och korg. och kanske den perfekta parken. fast nu kom jag nog på vart den är. så var det med det. och hatten! vi får inte glömma hatten!

men annat som finns i mitt huvud;
- ilskan som finns kvar i mig sen i lördagsmorse, panikångest, att jag nästan föll ihop i rulltrappan. att ingen annan som står där bryr sig. det är sånt som gör mig illamående och besviken på den här världen. och vem fan ringer man tjugo i sex en lördagsmorgon?
- längtan efter någon att hålla om är för stor just nu. närhetsbehovet är enormt just nu, av någon anledning.
- att jag har kommit på de perfekta barnnamnen. och nej, den man som blir far till mina barn kommer inte att ha särskilt mycket att säga till om...
- jag har hittat en sida som säljer en av mina favoritparfymer, en av de som vissa påstår har slutat tillverkas, men tydligen inte. lycka!
- allt det här känns så himla mycket bättre när jag vet att min underbara n kommer till mig i helgen. mitt hjärta. vi kommer ha så fint, så är bestämt.

kärlek

var på mysig late night shopping på beyond retro i onsdags och kom hem med en underbar klänning



och någon dag kanske jag visar andra underbara klänningar ur garderoben, för det finns ju en hel del.

kärlek

här kommer texten på den underbara låten jag la upp förut;


You and me,
You and me,
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)
You and me,
Nobody baby but you and me.

If the stars don’t shine, if the moon won’t rise, if I never see the setting sun again,
You won’t hear me cry, this I testify; please believe me, boy, you know I wouldn’t lie.
As long as there is

You and me, (Ohhh, oh, oh, oh, oh)
You and me,
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)
You and me,
Nobody baby but you and me.

If you love a soul more than fame and gold, and that soul feels the same about you,
It’s a natural fact, there’s no turning back, and here’s some advice to you:
You’ve got to say it’s,

You and me, (Ohhh, oh, oh, oh, oh)
You and me,
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)
You and me, (My, my, my, my, my, my, my, my)
You and me,
Nobody baby but you and me.

When love is real, you don’t have to show it.
When it is true, then everyone will know.
‘Cause there’ll be no one but

You and me, (Youuuuuuu)
You and me,
Nobody baby but you and me. (Hey, hey, hey)
You and me, (Ohhh, oh, oh, oh, oh)
You and me,
Nobody baby but you and me.

Do do do dooo do, woo woo
Do do do dooo do, woo woo
Do do do dooo do, woo woo
Do do do dooo do, woo woo

You and me baby

jag vill hitta mig en riktigt man, en sån som stannar tills vi inte finns mer.
en sån att hålla om, att gråta med, att dansa i köket till vackra låtar med.
vi ska alltid älska varandra.
jag vill hitta en man och det här ska vara vår låt.

http://www.youtube.com/watch?v=MSvRS4e5Cq8


Creedence Clearwater Revival – I Put A Spell On You


för att det är en av de bästa låtarna som spelas hos mig just nu
och för att den får mig att tänka på hur fin fredagen var.

&för att det alltid går att hitta nya känslor långt därinne. eller kanske återuppväcka.

kärlek