januari är snart slut.
och nästa vecka börjar praktiken. jag har fortfarande ingen plats.
känner mig inte pepp överhuvudtaget på praktik just nu, vill bara vara i skolan.

ensam hemma en stund nu ikväll, mammi är och äter med bror. mys.
och jag är sjuk. har feber. börjar vänja mig.
så ja. tidsfördriv är en god bok (inger edelfeldts finns det liv på mars? läses igen), te och tv.
har även roat mig med att byta färg på allt här. blått som ni ser. det kändes mer
rätt. ska fortsätta roa mig någon annan dag, orkar inte just nu.

nya a camp skivan spelas nu. jag är så otroligt förtjust i stronger than jesus.
fortfarande.
jag har alltid älskat nina persson. fin kvinna.

bok väntar och mer te behövs.
även diverse febernedsättande tabletter.
jag vill gå ut i helgen.
ta mig ut.

(ska även tillägga att barn nummer två kom igår. det blev en pojke)

sjuk. fortfarande.
sjukdomen har funnits i mig sedan september, så snart blir det jag som tar mig till vårdcentralen och tar massa prover.
ska även passa på att berätta att min behandling börjar nu. och ja. jag vet inte riktigt hur jag tycker att det känns.
vi får se.

få saker håller mig uppe just nu,
det som gjorde min dag igår var när henrik dorsin gick på min buss. ungefär så kul har jag.
men idag blir det till att träffa gamla konfirmationsvänner vilket nog blir mys.
andra saker som håller mig uppe just nu är;
-spotify, det är så underbart ändå.
-film, det blir rätt mycket tittande nu. senaste var 'smart people'.
-nina persson &
- ''Well it's been a long slow collision,
I'm a pitbull, you're a dog,
Baby you're foul in clear conditions
But you're handsome in the fog

So I need some fine wine, and you, you need to be nicer
For the good times and the bad times
That we'll have"

nu ska jag klä på mig. sminka mig. fixa mitt hår.
jag luktar cocobanana och tänker på cypern hela tiden.
hoppas att barn nummer två kommer snart.

och jag lyssnar på laakso. vill lyssna på anna ternheim. och ta en dusch.
men laakso, en av de finaste låtarna tror jag. den är rätt sann.



In an apartment in another part of town
With my friends the junkies that always kept their noses white
I pay the taxi I think she wants me more if I don't show how poor I am
Pay another taxi now it's just me in the front seat
Hey driver take me somewhere south

Västerbron I hate walking on you
It's six in the morning you make me think of falling
Västerbron you show me such great heights
I'm out of my mind you make me think that I could fly if I tried

I had seen her before had never talked to her before
but on the dance floor I did
- How are you doing?
- How are you doing?
- I've seen you before?
- I've seen you too
- We've got friends in common
- Aha
- You look great
- Thanks

We took the last train, went with the subway to Stockholm city
Went to a club and saw the band from Arkansas
they sucked big time but after the show I said
"Guys you were great you were fine"
It was time to say goodbye I got her number she got mine
I got her address and I had to say hey sorry I'm homeless

Västerbron I hate walking on you
It's six in the morning you make me think of falling
Västerbron you show me such great heights
I'm out of my mind you make me think that I could fly if I tried

Oh yes I hate this bridge
I hate to walk on it
I hate the bridge and the things it makes me think of



i övrigt vet jag inte riktigt. jag borde plugga.
men prata med J. och C. och jag vill inte göra något annat nu.
vill inte så mycket mer än att fly den här staden en liten stund.
skulle behöva en paus. från allt.

imorgon vill jag ta en promenad, och det kommer att bli min vanliga slinga, den över just västerbron.
så blir det.

jag kan inte skriva om karolinska än. jag har inte orden.
men ja, det kommer nog så småningom.
men idag är det tandläkarbesök och sen till skolan för sista lektionen som är svenska.
prov imorgon och jag känner att jag vill vara där och höra lite, förhoppningsvis blir det en sista genomgång, vi har inte haft någon stor sån, det skulle kunna behövas.
litteraturhistoria är det vis ka ha prov på. och det är ett väldigt stort prov, så jag borde verkligen försöka plugga.

M.I.A - Paper Planes

tandläkaren väntar.
vi hörs.

(en gagaboboman som sjunger mango-mango.. vi tar det sen.)

vi närmar oss dagen d med stormsteg.
och jag förstår inte hur det har gått såhär långt.
hur det gick till när jag blev så pass sjuk att jag inte längre klarar av det.
det var väl allt.

det handlar mycket om det nu. jag kan inte tänka på något annat.
det finns där hela tiden.
men för att ta upp något annat så har jag umgåtts med Y idag, vi hade mys.
mat, balkonghäng, facebook och skitsnack.
även en varm choklad på 7eleven.
en härlig dag helt enkelt.

det var allt jag hade att säga.

det är två dagar kvar. och jag är livrädd.
jag vet inget annat än "sjukdomen", jag vet inte hur det är annars.
samtidigt äter det ju upp mig inifrån.
det är så jävla kluvet.

utgång igår. det var mys.
träffade F, vi kom fram till att vi ska ses mer. men vi får se hur det går med det.
R var pussig hela kvällen. och ja.
alls våran älskade amerikan kom förbi och ja. jag blev sur för att han sa att han åker hem snart. sorgligt.
men sommaren.. fast det är långt dit.
skitsamma.
F hoppade över stängslet vid rökrutan.
jag och R sprang och hämtade våra jackor. det var kallt och vi undrade vad fan det var som dragit i F.
sen blev det ett besök på max och sen hemgång för mig.
det var väl det som hänt.


jag borde skriva mer. oftare.



har fått ett piller fastkört i halsen. inte så jävla skönt.
kanske låter mer dramatiskt än vad det är, men piller, det är ju trots allt en vitamintablett.
men ont gör det.

passar på att lägga upp en bild från igår. ha det.