Lite Ted Gärdestad såhär på kvällskvisten.
 Annars har det blivit tio timmars jobb - utan lunch (och utan rast),
 men det har funkat rätt bra. det hände nästan ingenting i början, men en timme innan jag egentligen skulle ha slutat så blev det fullständig kaos. inte så härligt. men ja. en timmes mer betalat är helt okej för mig.

Efter jobb blev det en tur till kista galleria med mammi och jag lyckades göra av med lite mer pengar idag.
så ja. ett par pyjamasbyxor, en snygg tisha (H&m's herravd.), och en ritkigt söt liten jacka som kommer att användas mycket till våren (och ja, den har innerficka, äntligen), en sån som är lite kortare i midjan och i ärmarna, ni vet.
lyckat. sen hem och mat.
 och melodifestival. lyckades gissa rätt på vilka fem som skulle gå vidare till det sista momentet i tävlingen.
 och sen också vilka som skulle till final och andra chansen. det är min sport det där. haha.
 nej men jag har en tendens att kunna lista ut hur svenska folket röstar och tycker och liknande i såna tävlingar.
 och ja, fram till nu har jag tittat på leagally blonde.
 kvällen börjar helt klart gå mot sitt slut, det enda som håller mig uppe är tankar på om hurvida jag ska bli vän med en viss person på fejjan eller inte. haha. lite mer teddan och typ ett balkongbesök. jag vet inte.
 förhoppningsvis någon person på msn att slösnacka med lite granna.
 jag är sinnessjukt trött, men det är så jädrans mysigt att bara få sitta uppe en stund.

men eh ja. jag tror att det var allt jag hade att säga.



kom på fler onödiga fakta som kan vara kul att skriva ner.
 1. har idag hittat världens finaste skor, de kostade dock 799SEK och det är liite dyrt tycker jag nog. fast de lär ju hålla länge. jaja, vi får se, jag måste tänka på det, kanske när jag får lön - vi får hoppas på att de finns kvar då - sen ska jag bara lyckas övertala mig själv, och få mamma att övertala mig, till att köpa dem. fy satan vad snygga de var. det finns dock ingen bild på mina älskade på affärens hemsida. skit också.
 2. har den senaste tiden prövat typ 945876239462 bh'ar, eller nej, men typ 7 olika. den senaste idag-. och ja, jag kunde inte ha någon av dem, så det är väl helt enkelt så att mina bröst har växt - igen.
 när jag äntligen har lagt vantarna på några nya fina bh'ar och tänker köpa fler, så är det väl klart som fan att jag måste köpa större storlek helt plötsligt. om det inte var för massa andra faktorer som spelar in - typ att jag inte går upp i vikt elelr blir tjockare och sånt - så skulle jag ju nästan tro att jag var gravid. men som sagt. det går inte ihop. plus att de växer för sakta för det- dock för fort för mitt eget bästa. dessutom är jag ju faktiskt rätt nöjd liksom-.
 men ja, det är väl bara så det är.

sen var det nog faktiskt allt. för den här gången..

idag känns det faktiskt väldigt mycket ätajobbasova
började klockan sex imorse, gick från coop vid tjugo över tre, åkte in till staden och klippte mig -
det blev dock bara topparna idag, är väldigt nöjd med mitt hår just nu, och vill ju försöka få det långt, så det enda som faktiskt behöver göras nu är att färga om.
sen tog jag och mammi en promenad bort till världens bästa pizzeria, don corleone, där de har supergod kebab.
efter middagen tog vi bussen till västermalmsgallerian och tog en tur in på h&m.
och ja, en mysig tjocktröja -från herravdelningen - som skall användas som klänning, två par tights - som jag fick för halva priset, och ett par skitsnygga bruna kilklackar - och då ska ni veta att jag faktiskt inte tycker att det är så snyggt med kilklackar, så nya skorna är grymma.

och ja, sen vi kom hem så har jag suttit i soffan med ett glas rött vin och slötittat på tv - let's dance - åt även lite chokladmousse med crisp i. riktigt gott. och lätt.
när programmet är slut så börjar det väl bli dags att lägga sig skulle jag tro, jag börjar ju klockan åtta imorgon.
men det är ju i alla fall lite sovmorgon, så jag ska inte klaga.

ni vet vad som gäller.
 puss.



borde kanske skriva lite om onsdagens utekväll, men jag tror att jag sparar lite på den historien.
men ja, det var trevligt så länge det varade, massa mysiga människor - dock lite väl många olika sorters sprit.
och ja, det tog två timmar för mig och Y att komma hem till henne. det är nog nästan rekord tror jag.

äntligen kan jag säga att jag har lov.
fast det tog 400 semlor och en timmes övertid innan det kändes lov.
och så höll jag på att skära mig väldigt djup i armen idag, med den stora, vassa, brödkniven.
det var när jag skar av locken på semlorna, jag kände hur kniven drog emot armen, men lyckades rycka undan. fy fan vad chockad jag blev. det var väldigt läskigt.
har även råkat skära i nästan alla mina fingrar, med både snittknivar och kartonger.
dagen har varit väldigt jobbig. det kändes som om att allt gick åt helvete där ett tag, massa bränt bröd och skit.
men ja, vi tog oss ur det levande ändå.

i övrigt så firas mammis födelsedag lite granna ikväll, hon fyller år imorgon, så det blir nog lite då med, men ikväll har vi ätit tårta. jordgubbsmousse. och tyvärr måste jag nog medge att den var riktigt god, fast att den var från citygross och jag jobbar ju liksom på coop, så det är ju lite dumt att säga så...
men nu är det lite härliga toner från veronica maggio som gäller.
och snart ska jag ta en ouzo. sen blir det nog sömn.

imorgon får jag sova hur länge jag vill.



haha. måste tillägga en grej.
titta nyss ner på mina underarmar och såg att jag har kladd från bland annat cristaline, något som man har ovanpå moussetårtor och moussebakelser, på ena armen. på den andra har jag något annat, vet inte riktigt vad det är, men kladdigt är det iallafall. men tur att det inte är grädde, det hade luktat som in i helvete...
så kan det vara när man är bagare. haha. vi pratade faktiskt om det häromdagen. men men.

igår brände jag mig också. det var inte så skönt.
och ja, det var faktiskt första gången det hände. någonsin.

juste, glömde skriva om de roliga historerna jag hörde idag.
det bästa med dem var att de var sanna, att de faktiskt har hänt på riktigt.
huvudpersonen är en liten pojke med väldigt livlig fantasi...

pojken och hans mamma satt på bussen då en dvärg gick på,
han frågade genast "mamma, vad är det där för något?"
och ja, hon sa att det inte var något särskilt, inget han skulle bry sig om, utan att han skulle räkna alla passagerare på bussen istället.
lite senare så frågar mamman hur många personer det är på bussen och pojken svarar;
"det är 15 personer... OCH DEN DÄR BÄVERN!"

vad lycklig man hade varit om man hade suttit på den bussen och hört det..


samma pojke har även lyckats säga en annan riktigt rolig grej..
mamman stod och lagade mat då det ringde på dörren, så hon bad sin son öppna.
på andra sidan dörren står en kvinnlig försäljare, vad som också hör till historien är att hon är mörkhyad.
när pojken kommer tillbaka till köket frågar mamman såklart vem det var och får till svar;
"jag vet inte säkert, men jag tror att det var en häst"


det var allt. över och ut så att säga..
puss.

sista praktikdagen är gjord.
det är både skönt och lite tråkigt. mest skönt.
imorgon är det jobb. sen börjar mitt lov på riktigt.
fram till fredag, då blir det till att jobba (06-15), sen rusa in till stan och klippa mig.
fint.

saker som ska göras på lovet (med start från imorgon efter jobbet);
-fira mammi
-sova
-färga om håret
-pluggapluggaplugga
-klippa mig
-slösa många timmar på film och det var en gång - människan
-
gå ut!
-leka jättemycket med min dymo.

igår köpte jag äntligen den trådlösa routern, så nu slipper jag släpa den-jättelånga-sladden efter mig.
snart vankas sömn mina vänner. imorgon börjar jag klockan åtta, lika med sovmorgon.
hittade förövrigt min gamla körlärare på facebook. men det är ingen man lägger till som vän. inget mot honom alltså, det skulle ju bara vara jättekonstigt, det hör ni ju själva.

<3


det lyssnas på laleh och scarlett johansson.
just nu summertime med sistnämnd.
annars är det samma musik som gäller. a camp och mando diao.
och ja, det blev faktiskt lite livemusik av mando idag, de körde några låtar på bengans. jag är inte den som är den som struntar i sånt.

I'm falling in love with your favorite song, I'm gonna sing it all night long, I'm gonna dance with somebody.

helgen har varit bra. i fredags var mammis vän J här. och ja, det hela slutade med att vi gick ut och dansade.
härligt. gårdagen innehöll massa telefonsamtal, massa data, planerad utgång och ett sväng hem till Y.
utgången blev aldrig av utan vi stannade hemma hos Y, åt grönsaksdipp och tittade på film. riktigt skön kväll faktiskt.
och dagen har bjudit på en livespelning med mando diao, filmer (i form av bolt och yes man) och ja. inte så mycket mer faktiskt.

borde ha gjort min kbtläxa, men jag har inte riktigt orkat. så jag verkligen MÅSTE göra den imorgon. för på tisdag har jag tid igen-. asbra.

but Simon says too much to do, Simon says keep up, don´t even bother

nu blir det film eller lite how I met your mother,
sen; sömn.


jag gör min behandlingsläxa. går det att låta bli att gråta?
ja, men det är så jävla svårt.

telefonsamtalet igår. jag vill ta en paus
M vill inte. vill inte kalla det för det. men vad ska man annars säga.
valen är få. paus eller stopp. på heltid.
jag klarar knappt av att vara där för mig själv. hur kan jag då vara där för någon annan?

hur kan jag betyda allt för någon just nu?

hur kan jag låtsas som inget när jag tänker på honom?

praktiken börjar den här veckan. jag har fortfarande ingen plats.
jag vet inte vad jag ska göra. jag orkar inte göra något. vill inte göra något.
min lärare kommer döda mig. eller dö själv.

jag orkar inte mer.

ge mig en kyss innan du går, en kyss att bygga en dröm på



how soon is too soon, how late is too late?

allt jag vill är att träffa honom.