När vi ligger där bredvid varandra i sängen och kommer fram till att det räcker med att bara ligga näranära och mysa, men vi dras till mer och det är lika svårt att stoppa som ett urspårat tåg. Så. Och det är då jag inser att det enda som håller oss ifrån att bli ett vi är att vi vill åt olika håll och jag vet aldrig hur länge han blir kvar här. Vet aldrig när han reser igen.

Hade fin filmkväll igår, vi kollade på dålig 80-tals film som ändå är halvbra och varvade te med vin. Satt på balkongen med världens bästa utsikt och pratade om Sverige, Island och vad som ska hända på sommaren.
Nu ska jag dricka kaffe, kolla dåliga och bra serier, hitta någon passande klänning. Optikern idag, hon är så jävla fin och jag ser fram emot varje besök. Sen ska jag träffa R och tvinga med honom in i skoaffärer. Sen ska jag bjuda honom på öl för att han står ut.


tillbaka. jag har så svårt för allt just nu. allt som är sverige och livet här.
känner att jag inte har samma kärlek till min stad längre.
har hittills inte träffat några av mina vänner. känns sämst också.
personer jag träffat sen jag kom hem; mamma och min optiker. och ett snabbt möte med Ä för att lämna hans godis. och han på hemköp. med tatueringarna. vi pratade island en liten stund.
så kul är mitt liv.

usch. jag vill verkligen inte vara här. vill inte bo här.
kan vi inte bara flytta? för alltid eller nästan iallafall.

har så mycket ord som vill ut. både om island och saker som hände innan det.
just ikväll får de orden stanna hos mig, ligga och gro lite till. men någon dag snart ska jag dela med mig.
nu tänker jag krypa långt ner under täcket och lyssna på of monsters and men som är ett äckligt bra isländskt band - de släppte sin skiva igår och den var bara tvungen att följa med mig hem till sverige.
så, leta genom internet och hitta dem. bli kära. föreställ er hur ni åker genom island med härligaste gänget och lyssnar på dem, så kommer ni ha min gårdag i huvudet.
men so long.

bless