gårdagen blev bra. fick komplimanger av två äldre herrar
"du är vacker som ett vårdike"
"du är vacker som en dag i maj"
man kan ju inte rå för att man blir lite rosa om kinderna, även om det är gubbar som säger det.
någon sa att han kände igen mig för att jag var snygg.
folk tyckte att jag skulle sjunga. att jag skulle söka till idol. så jag får väl börja fundera på det nu, när det inte bara är mamma som säger så.

bartendern kom fram med en lapp från en kille. han var söt. han sjöng för när vi stod utanför, men skulle hem så jag fick hans nummer.
och det var nog fan första gången något sånt hände. jag känner mig smickrad.

det var det bästa sättet att komma på bra humör igen efter att ha lämnat p bakom mig.
åh. det finns faktiskt massa andra fina män därute som bara väntar på mig.

nu väntar vällingby och kanske kanske ett par nya svarta kilklackar. vi får se.
jag ser ut som ronja rövardotter i håret. en ronja i svart långklänning på väg mot vårens vackraste plats. det är bättre att se sorgsen ut bland körsbärsträden. sen ska jag träffa mamma och gråta ut en liten tår mot hennes varma fina axel. och till p vill jag bara säga; det finns så många ursäkter och ärligt talat har jag slutat bry mig.

kungligt bröllop

dreeeeeeeeeeeeegel

har bloggfikat och pratat karlar. det finns en där som är nästan precis som jag. tror jag. vi gillar samma saker och har samma karlproblem. haha. fint.

men ja. imorgon ska jag kolla kungligt bröllop, orka ta mig ut och hitta en liten brevbok, köpa ketchup till bloggfikagrillen på söndag, baka spenat/fetaostpaj och fundera, allmänt, över hur JAG vill ha det.
 
det är ju faktiskt så att jag är viktigast i mitt eget liv ändå. det är sånt jag måste börja lära mig och inte slänga bort mig själv på människor som inte förtjänar det.

fan. jag börjar på att bli en lite annorlunda version av mig själv igen. en bättre.
nu ska jag bry mig om de som är viktigast för mig och mitt välmående. och jag ska bry mig om mig själv också. det är viktigt, annars får de där andra människorna i mitt liv ta skit de inte behöver.

nu tar tröttheten över mig. puss!



jag har gått och funderat på om jag ska ändra på mitt hår. det är en sån grej jag alltid vill göra när jag lämnar något bakom mig. har fundrat på färger hit och dit, men insett att jag faktiskt vill ha det så som det är. så nu funderar jag på var man kan få tag på billigt löshår. får jag det bara lite längre så kommer det vara perfekt. det vet jag.
om någon vet vart det finns, hojta till.

han är så jävla fin.
gårdagen och dagen har varit mysigast på länge och jag sitter och funderar på varför jag inte bara blir kär.
men det är väl som vanligt, vi gör det så krångligt som möjligt så att jag får huvudbry av mig själv, det är just fint det.

snart ska jag nog krypa ner i min säng. när man vaknar klockan åtta efter fyra timmars sömn, av att någon dricker öl och spelar tv-spel, är man inte så kry sen. och ölen dracks för att karln skulle på kryssning och tyckte att han kunde börja grunda lite försiktigt. lagom till det att jag hade vaknat till så gosade han in sig näranära och somnade. när jag väl vaknade igen hade börjat tvätta och det satt folk i soffan. fint. sen har dagen flutit på med mys som jag inte ville skulle ta slut.


jag känner fortfarande hans doft på min hud.

när jag såg det här så blev jag så varm i hela kroppen och saknaden växte så mycket att det blev en liten gråtklump i halsen.

"Vi har det bra men Boris sprang runt och ropade Frida hela eftermiddagen igår....;-)"

längtar jag ljumma kvällar på mosebacke med fina vänner.
och kanske ett avslutande nattdopp vid reimersholme följt av skratt och blöta kläder i en taxi på väg hem.

när man får ett sånt där mysigt sms med frågan om man inte vill titta på film och dricka öl ikväll.
han är fin han, den karln som gör det. nu ska jag bara fundera ut om jag orkar ikväll. haha.

konståkning

dreeeeeeeegel....

för kvällens bankande i huvudet är extremt och jag vill helst av allt bara vara själv och dö.
puss

det finns så mycket i huvudet just nu att jag helt har stängt av och slutat bry mig.
istället ägnar jag dagarna åt att leka med mitt nya objektiv och den nya blixten. och läsa böcker på balkongen tills jag måste gå och lägga mig och sova en timme - de som inte har allergi förstår verkligen inte hur jävulsk den här årstiden är. visst är det vackert, men jag hinner inte njuta för att jag är så trött att jag svimmar och kladdig i ögon och näsa.
nu ska jag äta mig en bit geisha och kolla på lite harry potter.

idag gjorde jag årets första rabarberpaj♥

är så nöjd över att jag inte är krabbis idag!
gårdagen var sjukt fin, satt på theos till de stängde vid ett och drog sedan till debaser slussen och träffade mitt fina mansfolk och min underbara underbara bror och hans brud.
det var helt enkelt en av de bästa kvällarna på länge och min hjärtesorg försvann lite där i alla kramar och mys.
plus att jag hade fått lite bloggfikapeppning innan jag gick.
yes. allt var bra.
och det var fint att jag fick en shot för att jag var lite ledsen. och att jag fick hjälpa till med att byta papper på toaletten för att en av mina favoriter som plockar glas inte riktigt vågade sig in på tjejtoaletten.

sov på soffan hos min bror och blev bjuden på god macka, kaffe, paj och en liten bit scones. men jag är så nöjd över att jag slapp vara krabbis när min bror och finbruden var det.

nu ska jag vänta på att potatisen kokar klart och äta väldigt vårig mat.
sen ska jag hitta på något med ylva som äntligen är hemma igen! ♥

jag har du bestämt mig för att jag tänker sluta bry mig. jag säger upp mig från allt som har med honom att göra.
jag orkar inte längre. det slutar bara med att jag blir frustrerad och vill gråta. så let's don't.

sen har jag också bestämt att man kunde börja dricka vin nu och plockade fram det största glset jag hittade och fyllde på med rosévin. och några isbitar också, så att det håller sig kallt i solen.
för ja, det här inlägget är skrivet från balkongen. hur underbart är inte det?

men nu ska jag fundera på vilken musik som passar bäst och vart man hittar sig en ny fin kärlek. det går ju liksom inte att hålla sig borta från karlarna, de är så vackra. fast dumma ibland. men mest vackra.
puss!

OCH! måste bara skriva att de underbara shortsen med penséer på från h&m har blivit mina idag. jag var liksom tvungen, och hey, det var ju faktiskt clubdag och 10% så det var inte mer än rätt att de fick följ med hem.

vaknade strax före klockan sju och låg och lyssnade på radio ett tag, sen tog jag på mig mina nya skor och satte mig framför datorn. ja, skorna är så underbara att det var något av det första som måste tas på på morgonen. och något av det sista som åkte av igår kväll också. (sen låg jag och tittade på dem där de stod på golvet precis vid sängen. det är kärlek det)

men ja, idag har jag skrattat åt MPiP3's prat om grannar och sex. kul kul. någon skrev om att polisen helt plötsligt hade stått i vardagsrummet mitt i alltihop. jag hade blivit så rädd om det hade hänt så hade nog svimmat av helt.
men ja. har också läst skittöntiga kommentarer om folk som efter ter år bytte kanal för att de pratade om att suga kuk. och jag tnker, du har lyssnat i tre år och en dag pratar de om sånt. är det något att byta kanal för?

jaja. nu väntar balkongen, sen en liten tripp till solna centrum.
puss!

idag har det sprungits runt i affärer och kollats på fina kläder och sånt där.
jag kom hem med en kavaj jag fick av min mamma och ett par skor jag blev så kär i att jag bara var tvungen att köpa dem. jag kommer bo i dem hela sommaren känner jag på mig.
kolla liksom;


249:- på dinsko

ordet mandelsplitter är kärlek.

jag vill träffa någon som kan ligga halvnaken bredvid mig i sängen och kolla på plura.
jag vill träffa någon att bli kär i och älska så mycket att man knappt andas när man är ifrån varandra.
jag vill flytta ihop, bygga vårt eget lilla bo, vår egen del av världen. jag vill bli gravid och vara lycklig. jag vill ha barn och vara lycklig. jag vill leva med någon i vår lilla del av världen till vi inte finns mer.

känner du denna någon eller vet du vem det är? hör av dig!

glömde skriva att jag blev bjuden på favoritrestaurangen och åt, som vanligt där, sjukt god mat.
och så har jag köpt mig så fina fina örhängen, på joy, för 39 kronor. de är perfekt dingliga.


okej, har tagit liten paus från allt skrivande i några dagar, istället har jag gjort massa annat najs vårfix;

-tömt balkongen på allt som skulle till tippen (världens största kruka och tio påsar jord)
-åkt till tippen i snygg jumpsuit och högklackat - och fått höra "jävlar vilka sköna brudar" av några som såg mig och min mor
-burit upp balkongmöblerna från källaren
-oljat in balkongmöblerna
-åkt till tippen med de oljiga trasorna och tidningarna i långklänning och högklackat - fått hör "oj, vad fin du är!"
-köpt blommor till balkongen - fått höra "gud vad härliga kläder! jag blir så avundsjuk"

sen hade jag ju världens bakfylla och försökte vara trevlig på en födelsedagsgrillfest. jag satt mest och mådde dåligt i ett hörn, tillsammans med min brors nya flickvän, hon är fin, hon tog hand om mig och vi hade det mysigt där vi satt i solen. sen somnade jag i soffan, vaknade för att äta och åkte hem. aaa, det gick ju inte så bra med firandet helt enkelt.

men men, nu väntar jag på att degen till tortanobrödet ska jäsa klart första gången, ska snart börja fixa alla grejer som var i, sen ska jag väl fortsätta vänta på att det blir tisdag så att chefen på det där jobbet kommer tillbaka från sin semester och kan bestämma sig för att det är mig han vill ha.

puss!

måste ha festat i tjernobyl igår, har spytt radioaktiva färger hela dagen.

för att det är en av de finaste låtarna som någonsin gjorts, och för att de sjöng den på tv nyss.
jag är verkligen inte mycket alls för så ska det låta, men i brist på annat så fastnade jag och moderkakan och jag måste ju säga att jag gillar att de har bytt pianister så att det nu är två kvinnliga sådana.
men nu ska jag börja göra mig iordning för en helkväll, det måste ju firas att jag är så nära ett av de finaste jobben som finns.

nu ringde den där superfina kvinnan och berättade att han på WTC gillade mig och var intresserad av att ha mig där, och tillochmed hade pratat om att göra en kombinering av de två tjänsterna.
är det bra eller är det bra?!
nu gäller det bara att få tag i förra chefen och dubbelkolla att hon kan vara referens, det är bara hon kvar, för maria pratade jag med på en gång efter och hon blev också superglad och sa massa fina saker.

men nu ska jag hoppa runt med världens största leende på läpparna, göra glädjetjut och springa iväg till närmaste system för att köpa bubbel.
(när jag får ett klart besked om jag får jobbet eller inte ska jag fira med cigarr, men det får vänta lite mer än en vecka till)

världens största glädjevrål och massa pussar! ♥

jag har legat i sängen och spelat sims i två timmar, trodde att det hade gått en halvtimme, det blir lätt så när man kan glömma bort sig själv och fokusera på någon annans "överlevnad".
men nu är det kaffe. och så sitter jag och tittar och lyssnar på mamma när hon är inne på tjuvlyssnat och skrattar. otroligt underhållande. att kolla på henne alltså. man ser på henne hur kul saker är redan innan skrattet kommer.
men nu ska jag nog återgå till att bläddra i tidningar och klippa ut allt det där som har fått vänta i flera månader.

nu har det bloggfikats klart, och kvällen har varit så mysig. det är en kul grej även om man bara läser, men ikväll var jag med och skrev också. det var dags att passa på när det var rookiefika.
men ja. det ska vara lite häng och grillning och sånt vid senare tillfälle, det kan jag bara inte missa.
förutom det har det pratats serier, fröken malins ragg, hockey, aprildrinkar och skogaholmslimpa. och massa mer.
nu ska jag sova, imorgon blir det jag som tar mig ner till affären och köper mig en skogaholms, allt prat fick mig att bli för sugen på det.
puss och godnatt!
kärlek



if you told me you love me, I'd be forever yours

ikväll är jag med på bloggfika hos fredrik backman och här är länken om någon annan känner för det med. länk
annars har jag varit ute och gått och funderat. och skrivit litelitelite.

när jag går förbi stationen med bussen som går mot dig
är det så lockande att hoppa på.
smsa, jag är här nu.
eller bara vända vid din port.

ibland får man vara lite ego


håller på att koka kaffe som ska hällas ner i fintermosen, sen tänkte jag sätta mig på balkongen och bläddra i tidningar, läsa bok och bara ta det lugnt.
ikväll ska jag sätta mig och klippa ut alla de där inspirationsbilderna jag hittar - och intervjuer också - och lägga i min vackra "inspire me" låda.

har suttit och kollat på bilder på folk som jag gick i skolan med, den jag gick i innan jag bytte. och när det kommer till alla de där bilderna från mösspåtagning och student så blir jag bara så jävla glad och varm i kroppen för att jag inte var med, för att jag bytte och hamnade bland alla fantastiska människor och lärare som verkligen bryr sig (vilket ledde till att min gymnasietid blev så otroligt grym).
fast alla andra bilder de har äcklar mig lite också, och jag blir än mer tacksam för att jag slipper umgås med dem, för det är faktiskt så att jag ogillar många av dem. vissa tillochmed avskyr jag.

men nu ska jag sluta tänka på det, fantisera lite mer om att för ett år sen var allt så otroligt och sen ska jag flytta mig utåt. puss!

jag har tänkt skriva det här i ungefär en timme, men fastnade med kaffekoppen och fb.
men ja, de där gångerna då jag ligger och halvsover medan radion spelar på morgonen så brukar jag drömma om att jag sitter i ett hus med de från morgonpasset, fast oftast är det bara hanna som alltid sitter där, de andra kommer in när de pratar. haha. och så är det FULLT med katter. det är lite mysigt att få ligga och smådrömma om sånt precis innan man vaknar.

annars så funderar jag på vad jag ska hitta på idag, nu när ylva är i new york så har jag ju ingen att prata med femton gånger varje dag och träffa på förmiddagen. så vi får se. kanske kanske, om det blir lite sol, så ska jag sätta mig på balkongen med en bok och kaffekoppen. vi får se. jag ska försöka ta mig till affären också, köpa lite sånt där ohälsosamt att dra in i lungorna.
och så skulle jag ju tömma kameran. fan.

blir trött på ursäkter, det är så mycket lättare att bara ta tag i telefonen och skicka det där smset på en gång tänker jag, istället för att skriva på fb att "jag skulle ha svarat, glömde, men jag har mycket plugg. ursäkta"
varför inte bara skriva det på en gång när du får mitt sms.
men istället för att tänka på det så bläddrar jag i elle, fotar (fast kamerabatteriet tog slut. illa!) och lyssnar på min nya playlist (som inte är klar än) med bara kvinnor. fint som snus.
när klockan blir elva är det jag som kollar på csi och sover.

imorgon ska jag nog ta mig i kragen och tömma kameran och lägga upp bilder och skit. men ja. imorgon är en annan dag.

så, andra intervjun idag. och jag tror att det gick bra. vi får se efter påsk ungefär.
men annars kollas det på sveriges mästerkock och dricks rosévin. sånt är livet.
och så är jag lite less på att aldrig få svar på mina sms. och det skulle inte förvåna mig om jag imorgon får ett "telefonen var avstängd"-sms. usch.
men jaja. kvällen blir nog bra ändå.

imorgon är det dags för intervjun, så ikväll laddar jag med en kopp thé, nya elle och att kolla på the kennedys.
och ja, tipstipstips! för the kennedys är en bra serie.
&med det så säger jag hej då och godnatt!

ikväll är det en sån kväll när man märker att det verkligen har blivit vår.
jag stod på balkongen och hörde hur någon spelade orientalisk musik och tänkte att om det inte vore för att det var kallt om fötterna skulle jag stå här ute i timmar. det var så skönt - fast att jag hade bara linne på mig, alldeles lagom är det ute nu faktiskt. och så är det så fin vy från balkongen.
ett "hurra!" för såna kvällar!

hurra! &puss! ♥


när mamma ringer i panik och berättar att vi ska få besök. och att det dessutom är födelsedagsfirande som gäller.
då åker man hem, gör pannacotta med bärpuré till efterrätt. och sen så blir det ratatouille och ricotta/pestokyckling.
det känns som om att det kan bli en rätt bra födelsedagsmiddag, eller?


sitter och dricker kaffe i sängen med finhatt på. och så kollar jag på oprah.
idag är en bra dag, fast det är ändå sådär att man får små tårar i ögonen när folk får bröllopsklänningar av vera wang och en kvinna som har tagit massa lån för att hennes barn ska kunna plugga får sin drömresa till italien.
ni vet. det blir sådär kladdigt amerikanskt som det bara går och tårarna tittar fram lite lite.
annars är allt lugnt, jag har lyssnat på opera, pratat med p och läst patti smith. en fin lördagsförmiddag helt enkelt.

för er som vill ha lite drygt tre timmars underhållning kommer länken med de tre anders jansson poddarna.
lyssna och njut! (och sitt helst hemma första gången)

anders i MPiP3
ikväll ogillar vi när folk gör det stelt fast att det var två år sen man gjorde slut. förutom det är det finaste kvällen på länge. imorgon kanske jag orkar langa lite sköna citat, om jag kommer ihåg dem.. annars så saknar jag min finaste candy.

jag har idag städat badrummet och bakat hamburgerbröd. fast jag blev inte så nöjd med brödet.
förutom det har jag lyssnat på alla tre MPiP3-poddarna med anders jansson och fått magknip av allt skrattande.
jag kan lyssna på alla hur många gånger som helst och det är fortfarande lika kul. ska lägga över dem på iPoden, fast det kan nog bli tokigt att lyssna på tåget, alla kommer stirra otroligt mycket. kan jag tänka mig.
men jag ska snart bege mig till systemet för att köpa lite öl och sen ska jag ta mig hem till min bror. åh, vad fint det kommer bli ikväll. vi får se vad som händer sen, om det blir utgång med lite annat folk kanske.

men i onsdags var det fint, satt hemma och tog ett glas vin med min mor när henrik ringde och tyckte att jag skulle följa med ut på en öl, och det går ju inte att säga nej till. så det blev en tripp till theos, och världen var sådär liten som den är ibland, så med henrik kom en kille som gick i min skola. det konstiga är att jag inte kände igen honom, och jag vet vilka alla är som jag har gått i skolan med, oavsett ålder och sånt där, det är lite läskigt nästan. men sen så fort vi kom fram till vilken klass han hade gått i så kom jag ju på vem det är.
men det blev en otroligt fin kväll, och om det inte var så jobbigt att ta sig hem på natten när tågen slutat gå så hade jag följt med grabbarna när de skulle vidare. istället fick jag nöja mig med att vi hade kört "jag har aldrig" och skrattat otroligt mycket. på vägen hem såg jag en otroligt fin brud, hon hade ett sånt där leende som man blir varm i hela kroppen av. onsdagen fick det bästa slutet helt enkelt.
men vi hoppas på att kvällen blir ännu bättre idag.

nu ska jag packa väskan, fundera på vilka skor jag ska ha och sen bege mig. puss!

är trött som få. och har fortfarande ont av cykelturen igår, det är sådär att man inte riktigt vill sitta ner.
meeen, idag har jag varit och hämtat min bror och det kändes fett att få träffa honom igen efter flera månader. min fina fina bror. han gav mig lite snäckor och sa "jag tänkte på dig när jag såg dem"
och det var otroligt gulligt tycker jag.
imorgon ska jag baka hamburgerbröd, för vi skulle tydligen äta det hos min bror och han sa att det var minsann min uppgift att fixa brödet, så vi får se om jag hittar något bra recept.
sen ska jag skriva ett fint inlägg och gårdagen.
men nu tänkte jag bara berätta att tortanobrödet jag gjorde igår var jättegott och att jag idag gjorde två lika goda pizzor. en calzone, fast med salami istället för skinka, och en med salami, aubergine, chili och vitlök.
mmm.

men nu blir det sömn. puss!

idag har jag cyklat benen av mig. ungefär.
men förutom det så har jag suttit på en bänk vid vattnet och druckit kaffe och sånt där.
och så har jag ugnstorkat tomater - det blev jättegott, fast det tog ju sin lilla tid, ungefär 2½ timme. men till det så blev det mozzarella. och det var förrätt, det känns lyxigt och det är helt okej en onsdag.
men nu ska jag snart hugga in på mitt tortanobröd med mozzarella, salami, tomat och olivfyllning.
det luktar och ser underbart gott ut. vi hoppas på det bästa!

fick precis veta att jag ska på en andra intervju nästa vecka! och att de vill ha mig för både frukost och kakbuffé!
det var länge sen jag var såhär lycklig. haha. det går bra nu. &det känns så jävla fett!!

det var ju det här med att vänta på telefonsamtal..
vad fan hittar man på under tiden?

har nog fått en ny måndagstradition ikväll.
jag och mamma körde vanliga äta-framför-tvn-zappa-sen-project-runway som vi gör varje måndag, men efter det så blev det trinny & susannah stylar om sverige och det var faktiskt riktigt fint, de var i värmland och alla var så fina människor och blev så vackra när de blev omgjorda. men det jag gillade mest var att T&S sa vad som var fint och bra med alla. typ "du har helt fantastiska ben" eller "din rumpa är underbar".
och det är så fint när de framhäver allt som är bra istället för felen.

om jag skulle flytta utomlands så skulle jag nog flytta till frankrike, där är det helt okej att dricka vin lite närsom, det är inget konstigt alls. sånt är vackert tycker jag. vin är ett vackert ting.
(och det bästa vinet som finns är mateus rosé. inte nog med att det är gott så man aldrig vill dricka annat, det är prisvärt också. 56 kronor för så fint vin. det är fööör bra)

men nu väntar sängen och patti smith. det får bli film imorgon.

rosékyssar

gör såndär god soppa som jag åt häromdagen till middag idag, men kom på att jag glömde skriva att det var ingefära i. haha. skön grej att lägga till några dagar senare..
men ja, det blir dagens mat.
och medan jag väntar på att det ska koka klart så att jag kan mixa så lyssnar jag på soundtracket till across the universe för det är så otroligt fint, den filmen är så otroligt fin. har inte sett den på jättelänge, det var flera år sen, men jag ska nog kanske se den ikväll, när det börjar bli dags att lägga sig. det blir nog fint.
imorgon kommer jag få ett samtal från kvinnan som jag hade intervju med, så får vi se hur det har gått. 

men nu ska jag återgå till musiken och patti smith boken. 

ensemble, c'est tout

jag väntar på att maten ska bli klar, men det lär dröja, så det blir lite läsning under tiden.
idag har jag handlat massa mat och när jag ändå var så nära h&m var jag ju tvungen att springa in och kika lite på väskan som kom tidigare i veckan. och när jag hade kikat så var jag ju tvungen att köpa den.
det h&m jag var på hade också den där fina jumpsuiten, den som bara skulle finnas på internet, men jag blev lite besviken då den var i en färg som såg väldigt smutsig ut, för på bilderna så ser den rätt klarblå ut. fast det blir ju lättare att släppa att pengarna inte finns till den då.
men men. mat var det. förutom potatis vet jag inte vad jag ska hitta på.

 ♥


jag är förfärligt trött ikväll, vilket inte är så konstigt då det blev sent inatt och jag sov lite dåligt.
men annars var gårdagskvällen/natten väldigt fin, det var vattenpiperökning, underbar musik och rosévin i köket hos a. och sen blev det film tills vi alla somnade på en stor madrass. men det var kyligt utan varken filt eller täcke. men mysigt.
idag har jag träffat en vän jag inte sett på år vilket var väldigt trevligt, vi tog en sväng förbi teknikmässan och jag blev jättekär i en liten kamera som jag funderar på att köpa, fast att jag inte borde, men den är allt jag någonsin har önskat. ungefär. den är så liten, så liten att man säkert skulle kunna tappa bort den i byxfikan.
jaja. nu ska jag kolla på lite film, äta lite godis och sen blir det sömn för hela slanten.
skönt med sin egna säng men minus på myssidan.

kärlek


för två år sen hade jag precis kommit hem från polen.
tiden går så fort.
och jag har så mycket att tacka den resan för. efter den blev jag "vuxen", efter den resan blev jag "frisk" eller som man kanske hellre ska säga, symtomfri.

måste berätta om mannen jag mötte igår under min promenad.
så, en man kom fram och ursäktade sig, sa att han skulle möta sina vänner och jag tänkte att han kanske ville veta vart en viss plats låg, men så var icke fallet.
han sa att jag såg ut som en sån som visste och hans fråga var "hur länge ska man vänta innan man tar bort sitt ex från facebook?"
en mycket svår fråga då jag själv inte har gjort det. men hans ex hade börjat skriva till honom och fråga vilka olika brudar det var han blev taggad på bilder med, så jag sa, om du tycker att det är jobbigt och så får du väl antingen säga det eller ta bort henne.
sen frågade han om jag visste vad ett c-leende var, för jag hade tydligen ett sådant sa han, men jag känner att jag fortfarande inte vet vad det är.
och så frågade han om mitt hår var riktigt, vilket det ju är, men bara för att det såg så tjockt ut så trodde han att jag hade löshår. och så berättade han att han och hans vänner hade haft en "slutet-av-oceans-eleven-fest" i helgen och att inget kunde förstöra för dem nu.
sen sa han hej då och gick iväg.
det var ett otroligt spännande möte.

jag har hittat finaste väskan, så måste ju försöka ta mig till ett h&m och kolla på den, se om jag ska lägga ner pengar jag egentligen inte har och få den i min ägo.
idag är det mulet och som en väldigt fuktig dimma över stan, men det är lite mysigt det också, så jag tänkte försöka ta mig ut lite fort, se om biblioteket har patti smiths bok (just kids) och sen hem och klunka i mig te och läsa. och så ska jag fixa lite mat och sånt också. sen får vi se.
ikväll kommer jag vara ledsen för att mitt finaste hjärta inte är med mig, för då skulle vi ha tagit oss till marie laveau och dansat till rebecca&fiona. men nu får vi se, om boken är sådär bra som folk säger så kanske jag fastnar här hemma, men det krävs ju en hel del för att det ska lyckas.

men nu ska jag leta reda på lite fina kläder att pigga upp mig själv och världen med.