Φραουλα

0kommentarer


för att förklara rubriken så är Φραουλα mitt favoritord på grekiska, jordgubbe på svenska.
men ja, nog om det, för det har inget med saken att göra.

var och såg alice i underlandet tidigare idag, den var fin och bra, blev dock lite förvånad eftersom jag trodde att den skulle vara dystrare än vad den var men tim burton höll det lite ljusare än han brukar göra.
nu lyssnas det på P3 Dokumentär om Catrine da Costa, jag har sen jag första gången hörde talas om fallet da Costa varit otroligt intresserad av det, det är ett helt sjukt fall och det gör ont i hjärtat att tänka på det. to bad att det har preskriberats nu. mer att läsa om fallet;
http://www.dn.se/nyheter/sverige/utredning-om-da-costa-mordet-nedlagd-1.909428

I fredags var jag ute på tyresö och hade det lite trevligt och festligt med fina människor, hemvägen var lång men jag hade sällskap av två fina gentlemän som följde mig hela vägen till porten bara för att vända och åka genom hela stan för att ta sig hem. fina grabbar det där.
I lördags följde jag med moderkakan på brudfest, var där i några timmar och drog sedan till gamla stan för att träffa Y och hennes karl, vi fikade och hade det trevligt, han hjälpte mig med mina karlproblem och sen drog vi till zinken och kollade på aladdin innan jag sprang ner till tåget, träffade moderkakan och åkte hem.
smsade också med mr. h och blev återigen irriterad över hans feghet - vilket också Y's karl blev och detta pratade vi om, han hjälper mig igenom detta svåra problem och får mig att förstå lite mer om hur det funkar. haha. nog för att det många gånger säkert är individuellt, men hans förklaringar är jävligt realistiska.
jag väntar till nästa helg och så får vi se hur det går, om vi ska ses som vi pratade om.

nehe, lovet är slut och jag måste gå upp ordentligt imorgon, så det blir att lyssna klart på den sista halvtimmen av radioprogrammet och sen sömn. eller försök till sömn.
ni fattar.

kärlek

Kommentera

Publiceras ej