november 12

0kommentarer


jag ska alldeles strax sova.
försöka duger iallafall.

det var prov på gång idag.
det hela slutade med att fjärilen fick panik och skyndade in på skoltoaletten för att gråta.
allt jag kunde tänka på just då var alla spanska prov i nian och alla engelska lektioner i teg.
som den gången jag och K. rymde från engelskan ner till stora toaletten där vi satt och grät för att allt kändes så jävla mörkt.
sen kastade jag ett papper i min sko.
och allt kändes bra och vi skrattade och gick ut och tog varsin cigg.

det känns så typiskt för den tiden.
jag kan sakna känslan av att alltid ha någon som håller min hand, någon som vet hur det känns.
någon som kan stötta mig när det är sådär.

sen kan jag inte klaga. jag har världens finaste klasskamrater.
de som kommer och knackar på dörren och frågar hur det är. som säger att de följer med mig in till läraren och säger att det är panik på gång.
de som får en att skratta och tänka på annat.
(de som följer med till konsum och köper marabou frukt&mandel.och julmust. efteråt.)



efter skoldagen så tog vi en tur in till staden.
jag och J. satt och tittade på när de andra två delade ut tidningar inför film festivalen.
det blev även turer in i affärer.
och massa skratt.
(speciellt när det köptes en macka med rödbettssallad och köttbullar. och ja. för mycket rödbettssallad tydligen. och en låda med snusk och mycket kladd senare så höll vi nästan på att falla ihop av skratt)
jag älskar att umgås med honom. hur han kan få mig att skratta sådär otroligt mycket.
och samtidigt kan vi ha det där allvaret. kan ta promenader och prata om allt eller inget.
han är en av de bästa. en sån vän man ska hålla i riktigt ordenligt.


det är dags att titta in tv.nu
se hur det ser ut framöver.

(rus/lill lindfors är förövrigt dagens låt. mys och mums.)

Kommentera

Publiceras ej