ensemble, c'est tout

0kommentarer


kvällen/natten spenderas med att titta på världens vackraste film - baserad på världens vackraste bok - ensemble, c'est tout eller, tillsammans är man mindre ensam som den heter på svenska. det är något av det finaste jag vet, den här filmen, jag var rädd att den inte skulle vara bra när den kom, för jag älskade boken så och ibland kan det bli så fel, men jag minns när jag såg den första gången, lyckan i mig. helt otroligt. franck såg väl kanske inte riktigt ut som jag först hade tänkt mig, men senare inser man att han är perfekt.
så ja, det är så det ser ut hemma hos mig nu. jag startade om filmen för en liten stund sedan, var tvungen att se den igen, och har jag inte somnat tills den tar slut så blir det nog en gång till.

sjukdomen börjar sakta men säkert försvinna, jag är fortfarande rädd för att förlora mina lungor när jag hostar, och det går inte att skratta heller, för då börjar det, men annars är det nog lite bättre.
gårdagen innebar jobb och det gick väl helt okej, lite övertid, men jag vet att det är för att jag är sjuk, så det var väl ingen fara liksom. sen var det ju eurovision song contest
jag älskar verkligen att titta på det, sen att jag inte tycker att alla låtar är så party, men det är lika kul varje år att sitta och tycka om dem. och ja, jag kan inte klaga på att norge vann, låten var fin, och ja, han med.
precis när det var sluta fick jag sms från e som ville att jag skulle komma till knast, men ja, det var sent och jag är ju sjuk liksom, så det gick ju åt helvete med det.
när jag vaknade imorse såg jag att han hade svarat två timmar senare
"fan vad segt :( du skulle varit på knast ikväll! men nu är jag på väg hem..."
och på bättre sätt hade jag nog inte kunnat börja morgonen..

men ja, förutom film så har dagen innehållit ett besök i kista, kom hem med nya örhängen och en del i min utklädnad som jag ska ha på lördag, det kommer bli så otroligt bra, haha.
och ja, jättefina trosor med kalle och kajsa på också. och migränpiller.
det var väl det jag köpte. haha.
sen hem, äta och duscha. och på med kalletrosor och ett lebblinne i grått. jag tycker själv att det är jättensyggt, det kanske låter konstigt, men jag måste säga att det är en viss sexighet i att ha dessa kläder på sig. så underbart avskalat.

egentligen skulle jag vilja skriva om drömmen jag hade mot morgonen idag, men det har redan blivit för mycket nu så jag ska försöka stänga av och sådär. fokusera på det vackra på min tv.

ensemble, c'est tout <3

Kommentera

Publiceras ej