två listor.

0kommentarer

 
snart är det jul och en vecka senare är det ju nytt år.
tänk att min bästa stund på året och min värsta är så tätt inpå varandra.
får nästan alltid ångest på nyår. gillar alltid året som varit mer än året som kommer. tills det är slut vill säga.
hade iallafall tänkt dela med mig av två listor, en med saker jag ska göra innan det är dags att fira in det nya året och en med saker som har hänt i år som känns lite extra speciella.
 
saker jag ska göra innan 2012 blir 2013 (om inte jorden går under vill säga);
-imorgon måste jag köpa de sista julklapparna innan jobbet har julavslutning - en grej till julklappsleken för 75:-, en present till närmsta arbetskamraten och klappar till sysslingarna som snart kommer till sverige. har en timme på mig från det att jag slutar till det att festen börjar. good luck.
-på fredag jobbar vi sista dagen innan jul och min chef jobbar sista dagen för alltid. så efter jobbet är det bara att åka hem och göra sig fin inför "äntligen-slutar-han-fest" låter hemskt, men han är ingen bra chef. så vi är tacksamma. 
-efter att ha firat att vi klarat oss så ska jag träffa mikaela och dricka en julöl.
-på lördag blir det att handla all mat och lite gott att dricka från systembolaget (sista öppna dagen innan julhelgen, tänk på det ni som ska dit), ska ju ha champagnefrukost på måndagen till exempel.
-sen hem och svida om för en öl med erik. det är ju nästan sista chansen innan året är slut. herregud.
-på natten kommer cypernfamiljen! hurra!
-söndagen kommer gå åt till att mysa med sysslingarna innan de ska vidare neråt landet.
-och när kvällen kommer och alla katter lugnade efter barnen så är det dag för den årliga julölen med mina tjejer. det är en såndär fin tradition som man alltid vill ska finnas kvar. få ta det lite lugnt med varandra och kanske börja sumera året lite grann.
-på måndag är det jul och jag och mamma är ju som vanligt själva, men det är okej, vi har hur mysigt som helst och tar det bara lugnt. katterna får stå får bus och lek. och på morgonen ska jag ju bjuda mamma på champagnefrukost till första julklappen. en blir det, som en försmak inför kvällen.
-resten av julen ska jag bara ta det lugnt. gå runt i mysiga kläder och raggsockor och bara gosa med katterna.
-förutom den där dagen jag ska hem till pappa och hans fru och min lillebror.
-på torsdag jobbar jag årets sista pass och efter det ska jag och liza ta en vinlunch och kolla på mellandagsrea. hur härligt som helst, då känns det faktiskt helt okej att jobba mitt i julen. 
-sen är det dags för massa besök från övriga landet, vet inte riktigt när folk kommer, kanske kommer de samtidigt, men det är bara mysigt när det är fullt hus hemma!
-och nyårsmenyn ska ju planeras! kanske blir det ceviche. som förra året. hur gott som helst! och pannacotta!
-och den 31:a när allt är klart och maten är äten med hela stora favoritfamiljen så är det dags att skåla in 2013 i bubbel och massa leenden. hoppas vi. 
 
vad ska ni göra innan året är slut? bara vara lediga eller är det fullspäckat schema?
lista nummer två får ni strax, för nu är min mjuka pepparkaka klar!

Kommentera

Publiceras ej