min torsdag

0kommentarer

 
 
igår var det julavslutning på jobbet och vi sa hej då till chefen.
och lekte julklappsleken.
och så fick vi paket från företaget. 
vi fick den här fina pepparkvarnen.
och sånahär. fast i samma röda färg som kvarnen.
 
och av alecta fick vi en ostkniv och en ostbok och ett supékort, ett sånt där som man får välja vad man vill från en hemsida. den här presenten har jag dock tappat bort, vet inte om jag glömde den på jobbet eller om jag glömde den i taxin hem. well well. 
 
i julklappsleken var min present jättepopulär och alla snodde den när det var deras tur.
vi gör så att alla som vill vara med köper något för ca. 75:- och sen så får alla varsitt nummer och när det är dags att leka drar någon nummer och så får man välja något. man behöver inte ta ett inslaget paket, man kan sno av någon som redan har öppnat. och då får den personen ta en ny istället. lite kul är det allt.
jag fick byta paket tre gånger tror jag. den sista jag öppnade var ett sånt där litet magnetspel som man kan ha när man flyger typ. gav bort det till en kollegas dotter. 
kände att hon nog skulle ha mer glädje av det än jag.
 
och så åt vi och drack lite vin och firade att vi hade sålt bra i oktober och november. hurra för oss!
vid åtta hoppade jag och alla mina tunga paket in i en taxi som tog oss hem.
och så var den torsdagen gjord!
 

Kommentera

Publiceras ej